Гігантська комета утворила хвіст на рекордній відстані від Сонця

Астрономи з Університету Меріленду виявили, що у комети Бернардинеллі-Бернштейна, яка є найбільшою з будь-коли виявлених і однією з найвіддаленіших від Сонця, з’явився активний газопиловий хвіст. Випаровування почало відбуватися набагато далі від Сонця, ніж передбачали астрономи. Хвіст, що сформувався, дозволив отримати ключову інформацію про склад комети. Про це відкриття була опублікована стаття в журналі The Planetary Science Journal від 29 листопада 2021 року, повідомляє SciTechDaily.

Комета Бернардінеллі-Бернштейна
Комета Бернардінеллі-Бернштейна. Зображення: Phys.org

Розмір комети Бернардінеллі-Бернштейна становить 100 км у діаметрі. Цим вона значно перевершує будь-яку іншу відому кому Сонячної системи. Навіть знаменита комета Галлея має діаметр 15 км, а типовий діаметр більшості не перевищує 1 км. Що характерно, відкрили її досить недавно — восени 2021 року.

Це відкриття допоможе астрономам визначити, з чого складається Бернардінеллі-Бернштейна, і дасть уявлення про умови, що існували мільярди років тому під час формування нашої Сонячної системи.

Свіжа знахідка

Виявлення комети Бернардінеллі-Бернштейна привернуло увагу астрономів. Вони визначили, що нахил орбіти цього тіла становить 95,4°, а ексцентриситет — 0,99. Минулого разу вона побувала поблизу Сонця 3,5 млн років тому, пройшовши на відстані приблизно 18 а.о. від нього і потім віддалившись на 40 тис. а.о. Це означає, що «хвостата гостя» пройшла через внутрішню частину хмари Оорта — гіпотетичну сферичну область Сонячної системи, що є джерелом довгоперіодичних комет.

Комета Бернардінеллі-Бернштейна
Комета Бернардінеллі-Бернштейна (фото камери DES). Джерело: Dark Energy Survey/DOE/FNAL/DECam/CTIO/NOIRLab/NSF/AURA/P. Bernardinelli & G. Bernstein (UPenn)/DESI Legacy Imaging Surveys

Комети, які часто називають «крижаними грудками бруду», є скупченням пилу та льоду, що залишилися з перших днів існування Сонячної системи. Наскільки вони мають бути теплими, щоб почати випаровуватися, коли їхня орбіта наближає їх до Сонця, залежить від складу льоду: вода, вуглекислий газ, окис вуглецю або якесь інше заморожене з’єднання.

Нагадаємо, що минулого місяця комета Чурюмова-Герасименко наблизилася до Землі на мінімальну відстань.