Астрономи визначили розміри комети Бернардінеллі — Бернштейна

У червні нинішнього року астрономи Педро Бернардінеллі та Гері Бернштейн оголосили про відкриття нової довгоперіодичної комети. Вона отримала позначення C/2014 UN271.

Комета Бернардінеллі — Бернштейна (фото камеры DES). Джерело: Dark Energy Survey/DOE/FNAL/DECam/CTIO/NOIRLab/NSF/AURA/P. Bernardinelli & G. Bernstein (UPenn)/DESI Legacy Imaging Surveys

Знахідка відразу привернула увагу астрономів. Вони визначили, що нахил орбіти комети становить 95,4°, а ексцентриситет — 0,99. Востаннє вона побувала поблизу Сонця 3,5 млн років тому, пройшовши на відстані приблизно 18 а.о. від нього, а потім віддалилася на 40 тис. а.о. Це означає, що «хвостата гостя» пройшла через внутрішню частину хмари Оорта — гіпотетичну сферичну область Сонячної системи, що є джерелом довгоперіодичних комет.

Також інтерес викликає і розмір C/2014 UN271. Початкові оцінки показали, що вона може бути найбільшою відомою кометою та взагалі тілом із хмари Оорта. Нещодавні спостереження підтвердили це. Діаметр ядра «хвостатої гості» справді перевищує 150 км. Попри те, що зараз вона перебуває на відстані приблизно 20 а. о. від Сонця, комета вже почала демонструвати перші ознаки активності.

C/2014 UN271 пройде перигелій своєї орбіти 2031 року на геліоцентричній відстані 10,5 а.о., що можна порівняти з відстанню до орбіти Сатурна. Після цього вона знову вирушить у хмару Оорта і віддалиться на 54 тис. а.о. від нашого світила, щоб через 4,5 млн років знову повернутися в Сонячну систему.

За матеріалами https://nplus1.ru