Стародавні кратери вказали на зсув магнітних полюсів Меркурія

Новини астрономії, астрофізики та космології

Меркурій є одним з нечисленних кам’янистих тіл Сонячної системи, що має глобальне магнітне поле. Його напруженість становить приблизно 1% земного. Наявність магнітного поля вказує на те, що в ядрі планети продовжується циркуляція речовини.

Меркурія. Джерело: NASA / Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory / Carnegie Institution of Washington

Колектив дослідників з Європи та Америки вирішив перевірити, чи змінювалося меркуріанське магнітне поле у ​​минулому. Для цього вчені звернулися до архіву місії Messenger. Під час перебування на орбіті навколо планети цей апарат зібрав дані про намагніченість стародавніх порід, які були розплавлені в ході імпактних подій, а потім знову застигли, «записавши» напрямок магнітних силових ліній, що існував тоді.

Загалом планетологи проаналізували інформацію про п’ять меркуріанських кратерів, вік яких становить від 3,8 млрд до 4,1 млрд років. Дослідження показало, що тоді конфігурація магнітного поля планети істотно відрізнялася від сучасної. Всупереч очікуванням, магнітні полюси не локалізувалися в точках, близьких до осі обертання Меркурія. Щобільше, обидва полюси знаходилися в південній меркуріанській півкулі.

За словами астрономів, результати досліджень свідчать, що еволюція магнітного поля Меркурія суттєво відрізнялася від процесів, що йдуть на нашій планеті. Як відомо, у певні епохи магнітні полюси Землі змінюються місцями, проте їхнє становище в цілому збігається з напрямком осі її обертання. Аналіз даних MESSENGER вказує на те, що географічні полюси Меркурія також дрейфують з плином часу.

Науковці покладають великі надії на місію BepiColombo. Інструменти, встановлені на зондах MMO та MPO, зможуть зібрати значно більше інформації про магнітне поле першої планети Сонячної системи, що дозволить докладніше дослідити її минуле.

За матеріалами: http://www.esa.int