Астрономи знайшли сліди магнітного поля в екзопланети

Міжнародна команда астрономів повідомила про виявлення слідів магнітного поля в екзопланети HAT-P-11b. Це перша подібна знахідка для світу, що обертається довкола іншої зорі.

Зафіксована Hubble хмара, що оточує екзопланету HAT-P-11b. Джерело: Lotfi Ben-Jaffel/Institute of Astrophysics, Paris

HAT-P-11b являє собою гарячий нептун, що обертається навколо помаранчевого карлика, розташованого на відстані 123 світлових років від Землі. У процесі спостережень за цим світом з використанням телескопа Hubble астрономи виявили навколишню протяжну область, що складається з іонів вуглецю. Частина з них утворює хвіст, який тягнеться за HAT-P-11b під час руху орбітою.

Проведене дослідниками моделювання показало, що найімовірніше пояснення існування навколо HAT-P-11b хмари з іонів вуглецю полягає в тому, що екзопланета має потужне магнітне поле. Воно взаємодіє із зоряним вітром, утворюючи характерну сигнатуру, яку й зафіксував Hubble.

Відкриття магнітосфери HAT-P-11b є значним кроком на шляху до вивчення екзопланет та факторів, що впливають на їхню потенційну заселеність. Магнітні поля є у більшості планет Сонячної системи, зокрема Землі. Багато вчених вважають, що саме магнітосфера нашої планети є одним із головних факторів, які забезпечують збереження життя. Як приклад вони наводять Марс і Венеру, у яких немає глобальних магнітних полів.

Нагадаємо, що недавно зонд Juno записав «пісню» магнітного поля Ганімеда — найбільшого супутника планети у Сонячній системі.