Зонд Juno записав «пісню» магнітного поля Ганімеда

Керівник групи супроводу місії Juno опублікував запис, отриманий інструментом Waves під час зближення зонда з супутником Юпітера Ганімедом. Цей прилад фіксує випромінювання радіо- та плазмових хвиль. Фахівці місії перевели зібрані ним дані в аудіоформат, таким чином давши всім охочим можливість «почути» Ганімед.

Juno здійснив проліт Ганімеда 7 червня. Апарат пролетів на мінімальній відстані лише за 1038 км від поверхні Ганімеда. Це був найближчий візит земного посланця до найбільшого юпітеріанського супутника за останні чверть століття — до цього його відвідував зонд Galileo ще далекого 2000 року.

Вчені скористалися цією рідкісною можливістю, щоб зібрати більше інформації про Ганімед. Під час прольоту Juno знімкував його поверхню. Також апарат виконав низку вимірювань з метою визначення характеристик магнітного поля Ганімеда і того, як воно взаємодіє з юпітеріанським.

Річ у тім, що Ганімед — це єдиний відомий супутник планети в Сонячній системі, що має власну магнітосферу. Й астрономів дуже цікавить, як саме йому вдається її зберігати. Адже у більших Марса та Венери немає глобального магнітного поля.

Ганімед. Джерело: NASA/JPL-Caltech/SwRI/MSSS/Kevin M. Gill

За словами фахівців, переведення даних Juno в аудіодіапазон було зроблене не для розваг. Такий спосіб дозволяє по-новому поглянути на інформацію та допомагає помітити дрібні деталі, які інакше могли б бути втрачені. Так, якщо уважно прислухатися, можна вловити різкий перехід до вищих частот приблизно в середині запису. Він відповідає моменту входу до іншої області магнітосфери Ганімеда.

Нагадаємо, що ми також публікували відеозапис, що демонструє політ Juno над Ганімедом та Юпітером.

За матеріалами https://www.jpl.nasa.gov