TESS виявив теплий нептун у червоного карлика

Міжнародна команда астрономів оголосила про відкриття нової екзопланети під назвою TOI-1231 b. Її знайшли під час аналізу даних, зібраних телескопом TESS. Об’єкт обертається навколо червоного карлика на відстані 90 світлових років від Сонця. Грунтуючись на вмісті металів у зорі, вчені зробил висновок, що вона належить до потоку Геркулеса — групи старих світил, що походять із внутрішньої частини Чумацького Шляху.

Екзопланета TOI-1231 b в уяві художника. Джерело: ESO/M. Kornmesser

TOI-1231 b робить один оберт навколо своєї зорі за 24 доби. За нормальних обставин TESS не зміг би підтвердити її існування. Справа в тому, що телескоп спостерігає за кожним сектором неба впродовж 27 днів. Таким чином, переважна більшість знайдених ним екзопланет мають періоди обертання менш ніж 14 днів (для отримання підтвердження необхідно зареєструвати не менше двох транзитів). Однак система TOI-1231 b розташована поблизу одного з полюсів екліптики, де сектори спостереження перекриваються, що дозволяє виявити кандидатів із довшими періодами.

Радіус TOI-1231 b у 3,65 рази більший за радіус Землі при масі 15,5 земних. Це дає середню густину 1,74 г/см³. Таким чином, за своїми фізичними характеристиками це тіло близьке до Нептуна. Орбіта екзопланети проходить на відстані 0,129 а.о. від зорі, її рівноважна температура становить 60° за Цельсієм.

Завдяки близькості до Сонячної системи, а також відносно низькій температурі TOI-1231 b стане однією з пріоритетних цілей для телескопів наступного покоління. Зокрема, астрономів цікавить, чи є у екзопланети атмосфера, і якщо так — то які її характеристики.