Запуск місії Psyche відкладений, а NASA може змінювати орбіту МКС без участі росії: дайджест новин

Підбірка найцікавіших космічних новин до сніданку: збільшення кількості запусків може пошкодити озоновий шар і змінити клімат. James Webb вивчить гігантську чорну діру в центрі Чумацького Шляху, а вчені розробили прилад для пошуків ознак позаземного життя.

Запуск місії Psyche відкладений мінімум до 2023 року

Запланований на осінь запуск місії Psyche відбудеться не раніше наступного року. Про це було заявлено на проведеному 24 червня брифінгу NASA. Причиною перенесення стали проблеми із тестуванням програмного забезпечення (ПЗ) апарата.

Апарат Psyche побудований компанією Maxar за контрактом із NASA. Його мета — металевий астероїд Психея, який імовірно є осколком загиблої протопланети. Запуск Psyche був запланований на 1 серпня 2022 року, він мав досягти своєї мети на початку 2026 року.

Корабель постачання Cygnus успішно скоригував орбіту МКС

25 червня компанія Northrop Grumman здійснила успішний тест зі зміни орбіти Міжнародної космічної станції за допомогою двигунів вантажного космічного корабля Сygnus. Маневр тривав п’ять хвилин. Під час нього висота перигею МКС збільшилася на 800 м, апогею — на 160 м.

Після початку широкомасштабного вторгнення росії в Україну «роскосмос» почав використовувати залежність МКС від «Звезды» та «Прогрессов» для відкритого шантажу інших учасників проєкту, фактично загрожуючи падінням станції на їхню територію. У цих обставинах успіх тесту з кораблем Cygnus відіграє вкрай важливу роль, оскільки демонструє можливість NASA самостійно змінювати орбіту МКС без участі росії. Це позбавляє російську пропаганду сильного козиря.

Місячний скафандр створюється командою під керівництвом Collins Aerospace, яка разом із Axiom Space виграла контракти NASA на розробку та постачання скафандрів для місій Artemis та МКС. Джерело: Collins Aerospace

Axiom і Collins — претенденти на контракти NASA зі скафандрів

Дві компанії, обрані NASA раніше цього місяця для розробки скафандрів для Міжнародної космічної станції та місячних місій Artemis, були єдиними компаніями, які подали заявку на участь у проекті згідно з закупівельною документацією агентства.

1 червня NASA оголосила про укладання контрактів із командами під керівництвом Axiom Space і Collins Aerospace на розробку нових скафандрів як для виходів у відкритий космос з борту МКС, так і для посадки на Місяць у межах своєї програми Exploration Extravehicular Activity Services (xEVAS). Проте офіційні особи агентства на той час надали замало подробиць про контракти або про те, чому були обрані саме ці дві компанії.

Уряд Великобританії оголошує про нові заходи щодо забезпечення космічної стійкості

Британський уряд оголосив про низку заходів, аж до фінансування проектів із видалення сміття з навколоземних орбіт, покликаних зробити країну лідером у галузі космічної стійкості. Міністр науки, досліджень та інновацій Джордж Фріман оголосив про пакет під назвою «План космічної стійкості», покликаний створити стандарт, що заохочуватиме компанії, а також інвесторів і страховиків до впровадження передового досвіду для стійких космічних операцій.

Telespazio підписує реселлерську угоду з BlackSky

Компанія Telespazio підписала нову угоду з BlackSky, яка дозволить зробити геопросторові продукти та послуги останньої комерційно доступними для клієнтів у всьому світі. Про угоду було оголошено 24 червня.

Угода дозволить компаніям Telespazio, у тому числі e-GEOS і GAF, збагатити свою геоінформаційну пропозицію, додавши продукти BlackSky з високою роздільною здатністю та високим ступенем повторного відвідування від світанку до заходу сонця, які доповнюють можливості моніторингу радарного угруповання другого покоління COSMO-SkyMed і COSMO-SkyMed.

Новий голова відділу закупівель космічних сил сподівається повернутися до витоків

Новий виконавчий директор із закупівель космічних сил Френк Калвеллі каже, що нема швидкого вирішення проблем, які багато років переслідували оборонні закупівлі — таких, як перевитрата коштів і затримки у графіку. Його план простий. «Ми повинні заздалегідь переконатися, що у нас є справді гарні стратегії придбання та укладання контрактів. Ми повинні виконати та доставити вчасно», — сказав Калвеллі.

NanoAvionics продає орбітальний супутник, оснащений гіперспектральною камерою

Нещодавно NanoAvionics уперше продала один зі своїх діючих супутників на низькій навколоземній орбіті. Апарат 6U D2/Atlacom-1, до складу якого входить гіперспектральний тепловізор для дистанційного зондування розміром 1U, був запущений минулого року й виконав свої завдання. Неназваний покупець не був замовником початкової місії.

Космічний телескоп James Webb. Джерело: NASA

James Webb вивчить гігантську чорну діру Чумацького Шляху

Космічний телескоп James Webb, також відомий як JWST або Webb, був запущений у грудні 2021 року та завершує підготовку до спостережень за Всесвітом. Серед завдань, запланованих на перший рік роботи нової обсерваторії, є об’єднання зусиль із Event Horizon Telescope (EHT) — глобальним масивом радіообсерваторій, які опублікували першу в світі фотографію чорної діри у квітні 2019 року.

Збільшення кількості запусків ракет може пошкодити озоновий шар і змінити клімат

Нове дослідження показало, що прогнозоване зростання кількості запусків ракет, очікуване в найближчі кілька десятиліть, вплине на клімат Землі та її захисний озоновий шар.

Дослідження, проведене вченими з Національної океанічної й атмосферної адміністрації США (NOAA), було зосереджено на впливі ракет, що працюють на викопному паливі — таких, як Falcon 9 компанії SpaceX.

Biofinder допоможе виявити позаземне життя

Інноваційний науковий прилад Compact Color Biofinder, розроблений групою дослідників Гавайського університету в Маноа, може змінити правила гри в пошуках ознак позаземного життя. Пошук життя — існуючого чи вимерлого — на планетоподібних тілах є однією з основних цілей місій дослідження планет, що проводяться NASA та іншими космічними агентствами.

«Якби Biofinder був установлений на ровері на Марсі чи іншій планеті, ми могли би швидко сканувати великі території, щоб швидко виявляти ознаки минулого життя, навіть якщо організм був маленьким, його було нелегко побачити нашими очима, і він був мертвий багато мільйонів років, — сказав головний розробник приладу Анупам Мішра. — Ми очікуємо, що флуоресцентна візуалізація матиме вирішальне значення в майбутніх місіях NASA для виявлення органічних речовин і життя на інших планетоподібних тілах».

Читайте також: Учені опублікували фото Меркурія, зроблені BepiColombo, а пожежу на «вежах Бойка» видно з космосу: дайджест новин