Запуск мегаракети NASA SLS під загрозою зриву

NASA проводить останні приготування до першого польоту своєї ракети наступного покоління Space Launch System (SLS) і космічного корабля Orion у рамках місії Artemis I до Місяця. За планом найпотужніша на сьогоднішній день ракета NASA стартує з Космічного центру Кеннеді у Флориді зі стартового майданчику 39B у понеділок, 29 серпня, що обіцяє стати одним із найвидовищніших запусків за останні десятиліття.

Ракета NASA Artemis з космічним кораблем Orion на борту
Ракета NASA Artemis з космічним кораблем Orion на борту видно на майданчику 39B відразу після заходу сонця в Космічному центрі Кеннеді на мисі Канаверал, штат Флорида. Фото: NASA

Вікно запуску відкривається о 8:33 ранку за східним часом (16:33 за київським часом) 29 серпня буде відкритим протягом двох годин. Але прогноз погоди може порушити плани NASA. Метеорологи припускають, що у день старту над космічним центром пройде шторм. Така негода може змусити NASA відкласти старт.

NASA поділилося детальним списком критеріїв запуску, які повинні бути виконані для безпечного запуску SLS. Космічне агентство окреслює 17 критеріїв для безпечного старту місії Artemis I, тому, якщо поєднати це з репутацією Флориди як штормового місця, особливо влітку, не надто дивуйтеся, якщо ракета SLS і космічний корабель Orion не встигнуть за графіком.

Критерії небезпеки NASA

Згідно правил NASA, ракету не можна заправляти паливом, якщо середня температура за добу на висоті 40-80 метрів становить менше 5,2°C. Після заправки паливом SLS зможе стартувати лише у разі, якщо температура на висоті 40-80 метрів буде нижчою за 34,7°C протягом 30 хвилин поспіль. Запуск також залежить від вітру. Наприклад, вітер під час старту ракети має бути слабкішим за пориви 14-20 м/с. NASA також має оцінити ймовірність удару блискавки і не може віддати наказ на старт щонайменше 30 хвилин, якщо блискавка спостерігається в межах 20 км від траєкторії польоту.

Artemis 1 SLS на стартовому майданчику 39B NASA у Флориді
Artemis 1 SLS на стартовому майданчику 39B NASA у Флориді. Фото: The Sun

Хмари у районі стартового майданчика також будуть ретельно спостерігатися. Певні утворення та типи хмар можуть призвести до відтермінування запуску. У разі, якщо під час запуску в Космічному центрі Кеннеді або поблизу нього випадуть опади, NASA призупинить зворотний відлік.

Космічне агентство прийматиме остаточне рішення, коли отримає прогноз від 45-ї метеорологічної ескадрильї, яка надає детальну оцінку погоди для повітряних і космічних операцій у США. Якщо ракета SLS і космічний корабель Orion не зможуть злетіти в понеділок, старт перенесуть на 2 вересня, а потім 5 вересня.

Місія Artemis

Artemis є великим та надважливим проектом NASA, оскільки в рамках цієї місія космічне агентство планує висадити першу жінку та першого афроамериканця на Місяць до 2025 року. Політ Artemis I — це випробування без екіпажу, під час якого Orion виконає орбітальний маневр навколо Місяця , щоб перевірити роботу трьох ключових компонентів, перш ніж люди зможуть піднятися на борт. Зробивши петлю навколо темної сторони Місяця, ракета повинна приземлитися в Тихому океані біля узбережжя Сан-Дієго.

Раніше ми повідомляли про те, як 10-годинне відео транспортування ракети SLS стиснули у 25 секунд.