NASA назвала дату першого запуску SLS

NASA обрала три дні, наприкінці серпня та на початку вересня, для першої спроби запуску надважкої ракети SLS. У межах місії Artemis I вона відправить до Місяця безпілотний космічний корабель Orion, який проведе приблизно тиждень на ретроградній селеноцентричній орбіті, після чого повернеться на Землю.

Характеристики ракети SLS

SLS є найбільшою ракетою NASA із часів програми Apollo. Її висота складає 111 метрів. Носій складається з двох твердопаливних прискорювачів та двох ступенів. Прискорювачі є модифікованою версією блоків, які використовувалися для запуску шатлів. Вони відрізняються наявністю додаткового сегмента.

Ракета SLS
Ракета SLS на стартовому майданчику. Джерело: NASA/Ben Smegelsky

Перший ступінь ракети оснащений чотирма двигунами RS-25, які також колись використовувалися на шатлах. Другим ступенем служить кріогенний блок DCSS (Delta Cryogenic Second Stage), який використовувався на ракетах сімейства Delta.

У поточній конфігурації SLS здатна вивести 95 тонн вантажу на низьку навколоземну орбіту (ННО) та до 27 тонн вантажу до Місяця. У майбутньому NASA планує оснастити SLS потужнішими прискорювачами та другим ступенем, що дозволить довести її вантажність до 130 тонн на ННО та до 46 тонн при польоті до Місяця.

Дата першого запуску SLS

У червні фахівці NASA вперше повністю заправили SLS, а потім провели генеральну репетицію передстартового відліку. Попри те, що через витік водню інженери не змогли довести випробування до самого кінця, їм вдалося виконати близько 90% від усіх поставлених цілей. Пізніше керівництво NASA заявило, що вони задоволені результатами тесту і не планують повторювати його. Це відкрило дорогу до запуску SLS.

Передбачувана орбіта та основні маневри корабля Orion у межах місії Artemis I. Джерело: NASA

На брифінгу, який відбувся 20 липня, представники NASA назвали дати, обрані для першої спроби запуску SLS. Це 29 серпня, 2 вересня та 5 вересня. Якщо ракету не вдасться запустити у зазначені дні, наступні стартові вікна для польоту до Місяця будуть відкриті у період з 20 вересня до 4 жовтня та з 17 жовтня до 31 жовтня.

Крім Orion, SLS також запустить у космос дюжину кубсатів. Серед них супутники, призначені для досліджень сонячного вітру, астробіологічних досліджень, а також вивчення Місяця та астероїдів.