Мегаракету NASA SLS відправили до стартового майданчика 39B

Гігантська ракета NASA Space Launch System (SLS) почала свою першу подорож у космос з повільного переміщення по землі. Перше вікно для довгоочікуваного пуску відкриється 29 серпня. І цього разу в надзвичайно довгій історії розробки ракети все йде навіть із випередженням графіка. Початковий план передбачав пуск SLS цього четверга. Але на початку тижня NASA вирішила прискорити цей графік.

Space Launch System
Місячна ракета-носій Space Launch System викочується з будівлі Vehicle Assembly Building у Космічному центрі Кеннеді. Ракета подолає 6 км до свого стартового майданчика 39B, щоб мати змогу злетіти у космос 29 серпня. Зображення: NASA

Ракету відправили з будівлі Vehicle Assembly Building у Космічному центрі Кеннеді до стартового майданчика 39B. Рухома платформа разом із ракетою має висоту 98 метрів. Загальна вага конструкції складає 3 млн кг. Тому 6,4-кілометрова подорож буде проходити вкрай повільно, зі швидкістю 1,6 км/год, а весь шлях займе 10 — 12 годин.

Гусеничний транспортер (CT-2)
Гусеничний транспортер (CT-2), який використовується для переміщення SLS на стартовий майданчик. Фото: The Verge

Від 10 років затримок та несправностей до зірок

SLS — це наступна велика ракета NASA, призначена для відправлення людей та вантажів у глибокий космос, наприклад, на Місяць. SLS потужніша за ракети, які наразі доставляють астронавтів до Міжнародної космічної станції, яка обертається навколо планети на низькій навколоземній орбіті. SLS розробляється понад десять років. За цей час вона постраждала від численних затримок та несправностей.

Ракета може стартувати 29 серпня 2022 року. Якщо раптом старт не відбудеться, його перенесуть на 5 вересня. Успішний пуск дасть можливість для старту місії Artemis I — тестового польоту без екіпажу, призначеного для випробування космічної капсули Orion навколо Місяця, що триватиме від 39 до 42 днів. Якщо місія Artemis I виявиться успішною, NASA здійснить наступний політ навколо нашого супутника з екіпажем Artemis II у 2024 році та місію з висадкою на його поверхню з екіпажем Artemis III приблизно у 2025-му. Проєкт є частиною програми NASA з повернення людей на Місяць та Марс.

Раніше ми повідомляли, як NASA готується укласти контракт на закупівлю запусків SLS.