За марсіанським ґрунтом: Китай запустить місію «Тяньвень-3» у 2028 році

Китай планує запустити місію «Тяньвень-3», метою якої є доставлення на Землю зразків марсіанського ґрунту у 2028 році. Про це повідомив головний конструктор проєкту Лю Цзічжун.

Чжужун
Ровер «Чжужун» і спускальна платформа місії «Тяньвень-1» на Марсі. Джерело: CNSA

Для запуску «Тяньвень-3» буде використана пара ракет «Чанчжен-5». Вони відправлять до Марса зв’язку з посадкового та злітного, а також орбітального та повертального модулів. Під час входу в атмосферу, спуску і посадки будуть використані технології, що застосовувалися під час посадки марсохода «Тяньвень-1». До складу місії також можуть увійти гелікоптер і шестиногий робот, що повзає, для збирання зразків.

Протягом багатьох років терміни запуску місії «Тяньвень-3» коливалися між 2028 і 2030 роками. Оптимальні вікна для запуску до Марса відкриваються на кілька тижнів кожні 26 місяців. Судячи з усього, Китай все ж прагне встигнути до балістичного вікна 2028 року.

За словами Лю Цзічжуна, пошук слідів життя є головною науковою метою «Тяньвень-3». Потенційні місця посадки місії вибирали з урахуванням астробіологічної значущості. Це райони, де є свідчення минулої водної та геотермальної активності, а також більша геологічна різноманітність.

Дослідники попередньо вибрали три можливих місця посадки «Тяньвень-3». Це рівнини Амазонки, Утопія та Хриза. Їх обрали з урахуванням наукового потенціалу, інженерних обмежень, таких як низька висота, що дає змогу сповільнити спуск в атмосфері перед посадкою, і безпеки, заснованої на місцевих атмосферних умовах.

Китайські дослідники також заявляють, що місія «Тяньвень-3» суворо дотримуватиметься міжнародних угод щодо планетарного захисту. Йдеться про вжиття заходів, які покликані не допустити забруднення Марса земними бактеріями, а також мають унеможливити ймовірність потрапляння гіпотетичних марсіанських організмів у земні екосистеми.

Нагадаємо, що NASA та ESA також працюють над проєктом із доставлення марсіанських зразків. Однак через прогнозовану перевитрату нещодавно аерокосмічна адміністрація звернулася до приватних компаній із проханням представити концепції, що забезпечать більш швидке та дешеве доставлення зразків.

Ви також можете почитати нашу статтю, в якій розповідається про технології доставлення на Землю зразків небесних тіл.

За матеріалами Spacenews