Відставання на півтора року: NASA оцінила терміни висадки людей на Місяць

Імовірність того, що космічний корабель Starship HLS буде готовий до посадки на Місяць до початку 2028 року, становить 70%. Така інформація наводиться у звіті, опублікованому Рахунковою палатою США (GAO).

Космический корабль Starship Human Landing System (HLS) для миссии Artemis III
Космічний корабель Starship Human Landing System (HLS) для місії Artemis III (концепт). Джерело: SpaceX

Наразі NASA працює над підготовкою двох місячних місій. У межах експедиції Artemis II чотири астронавти на кораблі Orion облетять Місяць і повернуться на Землю. Поки що реалізація цієї місії запланована на вересень 2025 року. З огляду на те, що NASA вже успішно випробувала як корабель Orion, так і ракету SLS, шанси на те, що Artemis II не зіткнеться зі значними перенесеннями, досить високі.

А ось ситуація з місією Artemis III має інший вигляд. Під час неї два астронавти повинні будуть висадитися на південний полюс Місяця, використовуючи космічний корабель Starship HLS. Питання про те, коли саме він буде готовий до польоту, є головною перешкодою в дискусіях експертів. Попри те, що SpaceX демонструє вельми істотний прогрес у справі випробувань Starship, очевидно, що місячна версія корабля навряд чи буде готова до вересня 2026 року, на який поки що намічено запуск Artemis III.

Судячи з усього, в NASA також чудово розуміють всю умовність дати. Про це свідчить нещодавній звіт GAO, у якому наводяться результати оцінки місії Artemis III, яку NASA провела в грудні 2023 року. Експерти організації встановили для неї базовий графік на лютий 2028 року за спільного рівня довіри в 70 %. Це означає, що існує 70%-ва ймовірність того, що Starship буде готовий до посадки на Місяць у цей термін. І, відповідно, 30%-ва ймовірність, що корабель полетить ще пізніше.

Представники NASA вже підтвердили згадані у звіті GAO цифри, заявивши, що вони засновані на консервативному підході, який передбачає широку реалізацію ризиків. При цьому, аерокосмічна адміністрація поки не збирається змінювати графік, і політ Artemis III все ще формально запланований на 2026 рік. Багато чого залежатиме від результатів тестів з перекачування кріогенного палива в космосі, який наразі запланований на 2025 рік. Цей етап є ключовим. Для польоту до Місяця, Starship HLS буде необхідно заправити на навколоземній орбіті, що потребуватиме значної кількості рейсів танкерів-Starship.

Раніше ми розповідали про те, що SpaceX планує зловити прискорювач Super Heavy під час наступного випробування Starship.

За матеріалами Spacenews