Від можливого джерела сигналу «Wow!» не надходить нових передач

Дослідники з інституту SETI вивчили за допомогою двох радіотелескопів зорю 2MASS 19281982-2640123 у сузір’ї Стрільця. У 1977 році з її району був отриманий загадковий короткий сигнал. Однак цього разу жодних передавань дослідники не виявили.

Радиотелескоп Green Bank
Радіотелескоп Green Bank. Джерело: Greenbankobservatory.org

Звідки прийшов сигнал «Wow!»

Вчені з інституту SETI провели перше систематичне дослідження району зорі 2MASS 19281982-2640123 у сузір’ї Стрільця. Це сонцеподібна зоря розташована на відстані 1800 світлових років від нас. Вважається, що саме від неї 1977 року ми отримали сигнал «Wow!».

Він являв собою короткий сплеск інтенсивності на певній довжині хвиль, який знайшли у процесі аналізу даних. Досить тривалий час вчені не могли встановити, звідки він взагалі міг прийти та чи було його джерело розташоване за межами Сонячної системи.

Однак 2022 року саме 2MASS 19281982-2640123 назвали найбільш імовірним джерелом сигналу. Тож дослідники використали дані з космічного телескопа Gaia, щоб скласти карту цього регіону, а потім перевірили зорі у ньому за допомогою двох радіотелескопів.

Сигналів немає

Для пошуку нових передач, які могли б підтвердити позаземне походження сигналу «Wow!», дослідники використали радіотелескоп Грін-Бенк та масив антен імені Аллена. В обох випадках тривалість спостережень складала 30 хвилин.

Cигнал «Wow!»
Cигнал «Wow!». Джерело: www.space.com

При цьому вчені досліджували не лише район згаданої зорі, але й прилеглу центральну частину Чумацького Шляху. Дослідження на обох радіотелескопах проводилося практично одночасно, що давало змогу підтвердити правдивість результатів.

Однак жодного сигналу, який би хоч якось підтверджував «Wow!», так і не було виявлено. Проте дослідники продовжуватимуть пошук, адже у вказаному регіоні є ще багато зір, які можуть виявитися джерелами сигналу.