Вчені MIT розробили «літаючу тарілку» для Місяця

Учені з Массачусетського технологічного інституту (MIT) представили проєкт «літаючої тарілки», що здатна ширяти над поверхнею Місяця. За задумом інженерів, пристрій використовуватиме енергію від електричного поля, яке генерується внаслідок прямого впливу Сонця на Місяць. У відсутності атмосфери ця сонячна дія створює заряд, здатний підіймати пил на висоту понад метр над поверхнею Місяця, і цю енергію можна використовувати для живлення невеликих двигунів апарата.

MoonRoverFloat
Художня ілюстрація левітуючого всюдихода. Зображення: Массачусетський технологічний інститут

Літаючий місяцехід буде зроблений з матеріалу на основі синтетичного поліефірного волокна під назвою «майлар», що має високу механічну міцність і теплостійкість. Особливість матеріалу також у тому, що він здатний зберігати заряд при потраплянні на нього прямого сонячного проміння. Крихітні іонні пучки будуть використовуватися як зарядження транспортного засобу, так і збільшення природного поверхневого заряду, що дасть змогу апарату підійматися на невелику висоту над поверхнею.

Зліт і політ буде здійснюватися за допомогою іонних двигунів. Вони являють собою невеликі сопла, які використовуються для корекції орбіти супутників у космосі. Фактично паливо нагадує розплавлену сіль, яка під час потрапляння електричного заряду вилітає з сопел, що приводить у рух космічний апарат. Математичні моделі підтвердили, що ця ідея працездатна та забезпечить тягу, достатню для того, щоб місяцехід відірвався від поверхні на невелику висоту.

«З левітуючим місяцеходом вам не потрібно турбуватися про колеса або рухомі частини», говорить інженер з аерокосмонавтики Пауло Лозано з Массачусетського технологічного інституту (MIT).

Лабораторні дослідження

Поточний аналіз доводить, що левітація на Місяці можлива. У лабораторному експерименті з використанням іонної рідини на основі розплавленої солі команда змусила левітувати невелику пластину розміром із долоню та вагою приблизно 60 грамів. Кількість необхідної сили для підйому залежатиме від розміру космічного апарата.

Лабораторні дослідження левітуючої пластини з використанням іонних двигунів

«Така конструкція з іонним двигуном вимагає дуже мало енергії для генерації великої напруги. Необхідна потужність настільки мала, що ви можете зробити це майже безкоштовно», каже Лозано.

Нагадаємо, що раніше ми розповідали про ТОП-12 цікавих фактів про Місяць.

За матеріалами Science Alert.