Українці купили супутник, а Starlink завдяки Україні підписав контракт із ВПС США на велику суму: дайджест новин

Добірка найцікавіших космічних новин за тиждень: NASA запустить зонд із «життям» у глибокий космос. Вчені винайшли новий спосіб видобутку кисню для марсіанської місії, а ми розповімо, як можна знищити супутник без жодного пострілу.

«Наука добра тим, що вона вірна незалежно від того, вірите ви в неї чи ні.»

― Ніл Деграсс Тайсон

Розкритий секрет яскравих фотографій JWST

Космічний телескоп Джеймса Вебба (JWST) працює здебільшого в інфрачервоному діапазоні, який людське око не в змозі побачити. Тож звідки беруться яскраві кольори на фото? Редакторам зображень із команди JWST доручено «перекладати» різні довжини інфрачервоних хвиль у видимий спектр із червоним, синім і жовтим фільтрами. Якщо ви подивитеся на зображення перед початком обробки, воно виглядатиме як чорний прямокутник із кількома білими крапками. Втім, хоч оброблені фото не є буквально тим, що «бачив» телескоп, але вони збігаються зі справжніми кольорами, які би побачило людське око при відповідному «стисненні» інфрачервоних хвиль.

Starlink забезпечуватиме ВПС США інтернетом у Європі та Африці

Компанія SpaceX підписала контракт на забезпечення ВПС США супутниковим інтернетом у Європі й Африці. Однією з найважливіших причин вибору саме цього оператора стала його успішна робота в Україні. Критерії відбору:

• супутники, що працюють на низько-, середньо- та геостаціонарних орбітах;
  • великі угрупування, оскільки саме вони можуть забезпечити стійкість в умовах хакерських атак і застосування протисупутникової зброї;
  • Україна, яка продовжує опиратися агресії росії. Єдиною компанією, що продемонструвала можливість виконувати задачі у цій ситуації, стала саме SpaceX.

У зразках з астероїда Рюгу знайшли речовини, старші за Сонячну систему

У зразках речовини астероїда Рюгу, доправлених на Землю апаратом «Хаябуса-2», виявили зерна карбіду силіцію, старші за Сонячну систему. Інші мінерали в його складі свідчать, що сформувався він на великому віддаленні від Сонця.

Отримання кисню за допомогою магнітів допоможе при польоті на Марс

Новий спосіб розділення фаз речовини за допомогою магнітів дозволить побудувати компактну установку для отримання кисню. Це допоможе у створенні системи забезпечення ним астронавтів під час польоту на Марс. Річ у тім, що вода та водень є діамагнетиками, тобто речовинами, які взаємодіють із магнітним полем так, що воно починає виштовхувати їх назовні. При цьому магнітна сприйнятливість у цих двох речовин різна. І це дозволяє їх відділити не лише від кисню, але й одну від одної. Таким чином можна створити відносно просту установку для сепарації кисню.

NASA запустить зонд із «життям» у глибокий космос

Під час запуску місії NASA Artemis I, яка наразі запланована на 29 серпня, нова ракета Space Launch System (SLS) виведе на траєкторію польоту до Місяця не лише капсулу наступного покоління Orion, а й 10 кубсатів. Один із них представлятиме місію BioSentinel, яка стане першим довготривалим біологічним експериментом у далекому космосі. Хоч як би дивно це не звучало, зразки життєвих форм на борту кубсата являтимуть собою прості дріжджі. Проте є надія, що експеримент надасть безпрецедентні дані про вплив далекого космосу на земні форми життя.

Персеїди
Персеїди 12 серпня 2022 року в Монгольсько-Тибетській автономній префектурі Хайсі (провінція Цинхай у Китаї)

Метеорний потік Персеїди спостерігається щороку в середині серпня, коли Земля проходить крізь пиловий слід комети Свіфта-Таттла. Врізаючись в атмосферу нашої планети, ці залишки комети породжують яскраві сліди у вигляді вогняних смуг на небі. Спостерігачеві здається, ніби вони вилітають із сузір’я Персея — звідси й походить їхня назва.

Цікава цифра — 600 млн гривень

Благодійний фонд Сергія Притули підписав угоду з компанією ICEYE. Вона надасть Міністерству оборони України повний контроль над одним із її SAR-супутників, який уже знаходиться на орбіті.

Угода була реалізована внаслідок пожертв, зібраних 22-24 червня під час акції «Народний Байрактар», яку організував Фонд Притули спільно з блогером Ігорем Лаченковим. Оскільки компанія Baykar безкоштовно надала Україні три безпілотники Bayraktar TB-2, це дало можливість використати 600 млн зібраних гривень на закупівлю супутника.

Перехоплення супутників
Cупутник можна просто захопити. Джерело: Forbes.com

Україна отримала власний супутник на орбіті, який допоможе нам перемогти ворога. Щоб убезпечити його від загрози з боку росії, слід знати способи боротьби з сателітами супротивника. Минулого тижня ми розповідали про зброю, якою можна знищити ворожий космічний апарат. Цього тижня ми продовжуємо цю тему. Рекомендуємо прочитати статтю «Як знищити супутник без жодного пострілу». У ній ми пояснюємо, як можна порушити роботу апарату, не руйнуючи його, а також як цьому запобігти.

Читайте у попередньому дайджесті: Любитель створив робочу копію Falcon 9 із вертикальною посадкою, а Starlink пережили шквал із уламків збитого росією супутника: дайджест новин