Отримання кисню за допомогою магнітів допоможе у польоті на Марс

Новий спосіб розділення фаз речовини за допомогою магнітів дозволить побудувати компактну установку для отримання кисню. Це допоможе у створенні системи забезпечення ним людей під час польоту на Марс.

Отримання кисню за допомогою магнітної сепарації дозволить полетіти на Марс
Достатня кількість кисню дозволить людям дістатися Марса

Отримання кисню у космосі

Однією з найважливіших задач при довготривалих польотах у космосі є забезпечення екіпажу киснем. Основну роботу щодо цього виконують регенераторні батареї, що забезпечують виділення його з CO2. Однак частина газів неодмінно втрачається крізь корпус корабля, і їхні запаси треба поповнювати.

Основним способом їхнього отримання на Міжнародній космічній станції (МКС) є розкладання води під дією електричного струму. Для цього використовуються електроди, й цей експеримент часто демонструють навіть на уроках у школі. Але космос має одну відмінність від Землі: там відсутня сила тяжіння.

Як результат, бульбашки з отриманим газом не спливають самі по собі на поверхню. Відділити їх від електрода та від рідини достатньо важко. На МКС з цією метою використовують центрифугу. Однак цей спосіб не підходить для польоту на Марс. При збільшенні потужності установки її розміри зростають, а використання стає недоцільним.

Магнітна сепарація

На проблему розділення, або ж сепарації, фаз звернули увагу вчені з університетів США, Великої Британії та Німеччини. Вони запропонували розв’язати її за допомогою магнітного поля. Річ у тім, що вода та водень є діамагнетиками, тобто речовинами, які намагнічуються так, що поле починає виштовхувати їх назовні. Відбувається це за певної температури.

При цьому магнітна сприйнятливість у цих двох речовин різна. І це дозволяє їх відділити не лише від кисню, але й один від одного. Таким чином можна створити відносно просту установку для сепарації кисню.

Перевірити це вчені спробували за допомогою спеціальної башти. У ній завдяки падінню на 9,2 секунди створювалася невагомість. Цього виявилося достатньо для того, щоб побачити, як неодимовий електрод у магнітному полі починає відштовхувати від себе рідину та бульбашки. Дослідники впевнені, що на цьому принципі можна збудувати установку для генерації кисню, що дозволить людям дістатися Марса.