NASA запустить зонд із «життям» у глибокий космос

Під час старту місії NASA Artemis I, яка наразі запланована на 29 серпня, нова ракета Space Launch System (SLS) доставить на Місяць не лише капсулу наступного покоління NASA Orion, а й 10 кубсатів. Один із них представить місію BioSentinel, яка стане першим довготривалим біологічним експериментом у далекому космосі. Хоч як би дивно це звучало, зразки життєвих форм на борту кубсата являють собою прості дріжджі. Проте є надія, що експеримент надасть безпрецедентні дані про вплив далекого космосу на земні форми життя.

BioSentinel
Художнє зображення BioSentinel. Авторство: NASA/Daniel Rutter

«Експеримент BioSentinel є першим у своєму роді. Він перенесе живі організми у далекий космос», — сказав Меттью Неаполе, керівник проєкту BioSentinel у дослідницькому центрі NASA Ames у Каліфорнії.

Сотні штамів дріжджів у контейнері розміром з портфель доставлять на борт Orion. Якщо все піде за планом, місія Artemis I буде запущена на дуже дорогій та потужній ракеті NASA Space Launch Systems (SLS), яка згодом виведе крихітний супутник BioSentinel із дріжджами на борту на орбіту навколо Сонця, подібну до земної. Це допоможе вивчити вплив сонячної радіації на організми, які покинули магнітне поле нашої планети.

Мікрофлюїдична карта із дріжджами у рамках експерименту BioSentinel
Мікрофлюїдична карта з дріжджами у межах експерименту BioSentinel. Зображення: NASA

Той факт, що дріжджі BioSentinel вирушать у найдовшу з усіх відомих мандрівок у космос, є значущим і може мати величезне значення для розуміння того, як глибокий космос впливає на живі організми, перш ніж людство почне здійснювати подорожі до Марса, а потім до віддалених куточків нашої Сонячної системи.

Дріжджові клітини місії Artemis I будуть мати сусідів на борту капсули Orion SLS, серед яких три тестові манекени, іграшка баранчик Шон, індикатор невагомості у вигляді іграшки Snoopy та пристрій Amazon Alexa.

Раніше ми повідомляли про те, де можна знайти життя на Марсі.

За матеріалами Space.