Телескоп Spitzer сфотографував «космічного Годзіллу»

Вчені продовжують обробку зображень, отриманих інфрачервоним телескопом Spitzer, виведеним з експлуатації на початку минулого року. Під час обробки одного зі знімків астроном Роберт Герт звернув увагу на те, що яскраві плями у його верхній частині нагадують палаючі очі, а газово-пилові хмари утворюють силует,  чимось схожий на міфічне чудовисько Годзіллу.

Цей вид оптичної ілюзії називається парейдолією. Він полягає в тому, що людський розум схильний помічати обличчя чи знайомі образи у випадкових предметах і об’єктах. Це не перший випадок, коли на космічних знімках знаходять щось подібне. Найвідомішим прикладом, безперечно, є «марсіанський сфінкс». Йдеться про світлину 1976 року, на якій один з марсіанських пагорбів нагадує людське обличчя.

Щодо знімка Spitzer, то насправді «права рука Годзілли» це туманність W33, розташована у 7800 світлових роках від Сонця. «Очі монстра» — це зорі Чумацького Шляху, що перебувають на невідомій від нас відстані. Синій і блакитний кольори здебільшого відповідають випромінюванню зір, зелений — пилу та органічним молекулам, червоний — пилу, нагрітому зорями або спалахами наднових.