Телескоп Hubble зазнімкував рідкісну радіогалактику

Космічна обсерваторія Hubble отримала зображення рідкісної галактики NGC 612. Вона належить до типу лінзоподібних і має цілу низку цікавих особливостей. Головною з них є активність у радіодіапазоні.

Галактика NGC 612
Галактика NGC 612. Джерело: phys.org

Рідкісна галактика NGC 612

Вчені, які працюють із космічною обсерваторією Hubble, отримали чудове фото галактики NGC 612. На ньому видно яскравий помаранчевий пояс, що оточує внутрішні області блакитного кольору.

Ця галактика розташована у сузір’ї Скульптора на відстані 400 млн світлових років; її легко можна спостерігати у Південній півкулі Землі, а ось у Північній це неможливо. NGC 612 ми бачимо з ребра, і тому зовнішні потоки газу та пилу помітні на передньому плані.

NGC 612 належить до лінзоподібних галактик. Як і спіральні, вони являють собою диск, що має утовщення в центрі. Однак на відміну від зоряних систем, схожих на Чумацький Шлях, у них немає спіральних рукавів.

Крім того, лінзоподібні галактики зазвичай мають старше, ніж спіральні, зоряне населення, а процес зореутворення в них вже починає сповільнюватися. Однак у NGC 612 зорі відносно молоді. Їхній вік складає від 40 до 100 млн років.

Чим цікава NGC 612

NGC 612 належить до активних галактик. Це означає, що її центральні області випромінюють приблизно у 100 разів більше енергії, ніж усі зорі в диску. Точніше, вона належить до II типу сейфертівських галактик — одного з найрозповсюдженіших різновидів подібних систем. Речовина навколо її ядра рухається відносно спокійно.

Найцікавіше ж у NGC 612 те, що її ядро є активним у радіодіапазоні. Подібні системи називаються радіогалактиками й більшість із них належить до типу еліптичних. Вченим відомо тільки п’ять галактик, які поводяться так, як ця.

Є дві причини того, чому NGC 612 випромінює такі потужні радіосигнали. Перша полягає у її взаємодії із сусідньою спіральною галактикою. Друга — у тому, що щось цікаве відбувається у її центральній частині.