Давній розсіл назавжди знищив докази життя на Марсі

Останні дані про дослідження Марсу говорять про те, що докази давнього життя були стерті з Червоної планети. Марсохід Curiosity зробив дивовижне відкриття, вивчаючи багаті на глину осадові породи навколо місця посадки у кратері Гейла колишньому озері, що утворилося після зіткнення астероїда з Червоною планетою приблизно 3,6 мільярда років тому.

Марс
Curiosity приголомшив NASA раптовим відкриттям про життя на Марсі у минулому. Фото: Unsplash

Глина чудовий матеріал для виявлення біомаркерів. Зазвичай вона формується, коли кам’янисті мінерали вивітрюються та гниють після контакту з водою ключовим інгредієнтом для життя. Це також відмінний матеріал для зберігання скам’янілостей мікробів.

Камінь на Марсі
Цей рівномірно слоїстий камінь, сфотографований камерою Mastcam Curiosity, типовий зразок осадових відкладень на дні озера. Зображення: NASA

Марсохід узяв два зразки стародавньої осадової породи, що містить глину, з різних ділянок на відстані 400 м одна від одної. Обидва датовані як мінімум 3,5 млрд років. Під час їхнього вивчення з’ясувалося, що одна ділянка містила лише половину очікуваної кількості глинистих мінералів, але більше оксидів заліза, які надають Марсу іржавого відтінку.

Кам'яна плита на Марсі
Тріщини у марсіанській кам’яній плиті Old Soaker, які утворилася в результаті висихання шару бруду понад 3 млрд років тому. Зображення: NASA

Команда вважає, що винуватцем цього геологічного зникнення є розсіл. Надсолона вода просочилася в багаті на мінерали глинисті шари та знищила ймовірні докази біологічного життя. За словами провідного автора дослідження Марсу з команди NASA Тома Брістоу, попри те, що докази життя на поверхні були знищені, вони можуть ховатися під поверхнею планети.

Нагадаємо, що раніше ми пояснювали, чому людство досі не підкорило Марс.

Долучайтесь: https://t.me/ustmagazine