Слід гігантського спалаху комети можна буде побачити в липні

У липні 2022 року Земля пройде через пиловий слід від спалаху комети 17P/Holmes. У жовтні 2007 року викид із неї став найбільшим подібним явищем, яке коли-небудь спостерігалося людьми.

Комета Голмса
Комета 17P/Holmes. Джерело: Вікіпедія

Гігантський викид з комети 17P/Holmes

Цього літа мешканці північної півкулі зможуть побачити на зоряному небі хмару, схожу на пісочний годинник. Це слід колосального викиду з комети 17P/Holmes. Він відбувся у жовтні 2007 року і став найбільшою подібною подією, яка спостерігалася людьми.

При цьому варто зазначити, що якщо брати розміри самого ядра комети, то вона не буде найбільшою. Цей титул впевнено утримує об’єкт Бернардінеллі-Бернштейна, який прямує до нас з хмари Оорта.

Навіть більше, кома комети, тобто її газопилова складова, у той момент стала більшою за нашу зорю. Тим самим вона перетворилася на найбільший об’єкт Сонячної системи. Вчені вважали, що цей пил швидко розсіється, однак останні дослідження показали, що він літає навколо Сонця еліптичною орбітою, яка проходить через точку викиду.

У липні 2022 року Земля саме пройде біля точки, де пилові частинки комети збираються разом, і цю подію зможуть спостерігати навіть астрономи-любителі. Щоправда, неозброєним оком її побачити не вдасться, але насолодитися нею можна буде навіть у не дуже потужний телескоп.

Чому спалахує комета Голмса

Комета 17P/Holmes обертається навколо Сонця між Марсом та Юпітером. У 1892 році англійський астроном Едвін Голмс відкрив її завдяки помітному спалаху. Однак він не йшов у жодне порівняння з тим, що стався 2007 року.

Причини подібної поведінки комети Голмса невідомі. Вона не унікальна у тому, що час від часу спалахує. Але більшість комет на близьких до неї орбітах таких явищ не демонструють. Тож їх причина лишається невідомою.

Однією з причин може бути ситуація, коли крига на кометі переходить з аморфного у кристалічний стан і починається збільшення тиску, яке завершується викидом. Останні дослідження фізики руху частинок цю думку підтверджують.

Слід спалаху комети Голмса вже можна було спостерігати у 2014—2015 роках. Однак тоді умови відбивання частинками сонячного світла сильно змінювалися. Можливо, цього року любителям астрономії пощастить більше. Спостерігати його можна буде з кінця липня у сузір’ї Пегаса.