Шлях до зірок

На цьому чудовому нічному краєвиді, зробленому на дорозі в обсерваторію Ла-Сілья, можна побачити вежі 1,54-метрового Датського телескопа і 3,6-метрового телескопа ESO. Над горизонтом простяглася сліпуча смуга Чумацького Шляху та Магелланової хмари.

Дорога до обсерваторії Ла-Сілья. Джерело: ESO/P. Horálek

На 3,6-метровому телескопі ESO (центр кадру) встановлений спектрограф HARPS, призначений для пошуку екзопланет методом променевих швидкостей. Цей спосіб заснований на вимірі коливань зірок, спричинених гравітаційним тяжінням їхніх компаньйонів.

У лівій частині кадру можна побачити несучі конструкції телескопів BlackGEM, установка яких ще тривала під час знімкування. Вони реєструватимуть випромінювання оптичних компонентів найпотужніших джерел гравітаційних хвиль: нейтронних зір, що стикаються, і чорних дір. У правій частині кадру ми бачимо Велику та Малу Магелланові хмари, дві неправильні карликові галактики, що обертаються навколо Чумацького Шляху на відстані приблизно 160 000 і 200 000 світлових років, відповідно.

Червоне волокнисте сяйво, що розкинулося біля горизонту, називається світінням нічного неба. Це світло, що випромінюється атомами та молекулами атмосфери внаслідок різних фізичних та хімічних процесів. Попри те, що на цьому фото світіння неба дуже яскраве, неозброєним оком його побачити не можливо.