Наземна обсерваторія підтвердила існування планети-«татуїна»

За допомогою наземного телескопа британським астрономам вдалося отримати дані, що підтверджують існування екзопланети Kepler-16b у подвійній зоряній системі. Це стало важливим досягненням на шляху до збільшення ефективності пошуків подібних тіл.

Kepler-16b в уяві художника. Джерело: NASA/JPL-Caltech

Kepler-16b була знайдена в 2011 році за допомогою транзитного методу. Екзопланета обертається навколо пари зірок (помаранчевого та червоного карлика), розташованої на відстані 245 світлових років від Сонця у напрямку сузір’я Лебедя. За розміром вона трохи менша за Сатурн. Орбіта цього тіла проходить на відстані 0,7 а.о. від барицентру системи, його температура оцінюється в -85°C.

Команда британських астрономів вирішила підтвердити існування Kepler-16b з використанням методу радіальних швидкостей. Він заснований на пошуку незначних «коливань» ліній у спектрі зірки, викликаних впливом гравітації її компаньйонів.

За допомогою розташованого у Франції 193-сантиметрового телескопу астрономи дійсно зуміли виявити відхилення в радіальній швидкості зірок системи, спричинені дією гравітації Kepler-16b. За їхніми словами, це є важливою демонстрацією того, що екзопланети у подвійних системах можна знаходити за допомогою більш традиційних методів та з меншими витратами порівняно з використанням для цього дорогих космічних апаратів.

Раніше ми писали про те, як астрономам вдалося вивчити темний бік «гарячого юпітера».