Протистояння двох галактик потрапило на фото

Астрономи, які працюють на встановленому в Міжамериканській обсерваторії Серро-Тололо 4-метровому телескопі Віктора Бланко, опублікували нове зображення неба. Воно демонструє пару галактик, що стикаються, відому під позначенням NGC 454.

Пара взаємодійних галактик NGC 454. Джерело: DESI Legacy Imaging Surveys/LBNL/DOE & KPNO/CTIO/NOIRLab/NSF/AURA

NGC 454 розташована на відстані 170 млн світлових років від Землі у напрямку до сузір’я Фенікса. Вона складається з населеної старими зорями еліптичної галактики NGC 454 E, чий діаметр становить 50 тисяч світлових років, і більшої неправильної галактики NGC 454 W. Розмір останньої оцінюють у 85 тисяч світлових років.

Попри те, що обидві галактики перебувають на ранніх стадіях приливної взаємодії, вони вже демонструють сильні спотворення. Вважається, що в минулому NGC 454 W являла собою дискову галактику, що нагадувала наш Чумацький Шлях. Але зараз від її оригінальної спіральної структури не залишилося практично ніяких слідів. Ми можемо побачити лише велику кількість зоряних скупчень, що складаються з молодих блакитних світил.

Частина зір і газу були вибиті далеко за межі своїх початкових галактик. На знімку також помітні пилові смуги від динамічної взаємодії, що перетинають NGC 454 E. Через кілька сотень мільйонів років обидві галактики зіллються в єдиний об’єкт, в якому не залишиться жодного сліду від їхніх початкових структур.

Знімок NGC 454 був зроблений за допомогою Камери темної енергії (DECam). Вона є одним із найдосконаліших астрономічних інструментів сучасності. Камера збирає світло, відбите 4-метровим дзеркалом телескопа Віктора Бланко, і пропускає його через свої нутрощі, включно з метровою коригувальною лінзою. Потім воно вловлюється сіткою з 62 пристроїв із надзвичайно чутливими ПЗЗ-матрицями. Вони дозволяють DECam створювати докладні зображення слабких астрономічних об’єктів.