Південна Корея запустила першу міжпланетну місію, а атмосфера Землі «закипіла» після виверження підводного вулкана: дайджест новин

Підбірка найцікавіших космічних новин за тиждень: Поверхня астероїда Бенну виявилася схожою на басейн із пластиковими кульками, а ми розповідаємо, як Китай підкорює Місяць.

NASA та приватні компанії запевняють, що заміну МКС запустять вчасно

Заміна Міжнародної космічної станції (МКС) у вигляді комерційних орбітальних станцій буде готова вчасно. Так стверджують представники NASA, Axiom Space, Sierra Space і Nanoracks. У Northrop Grumman заявляють, що все буде залежати від ринку. На тлі погроз росії вийти з проєкту МКС посилилися побоювання, що запланована заміна у вигляді приватних орбітальних проєктів не буде вчасно запущена у космос. Принаймні у NASA сподіваються не залишитися без цього партнера після 2024 року.

Астероїд Бенну порівняли з басейном із пластиковими кульками

Близькоземний астероїд Бенну виявився сповненим сюрпризів. Згідно з останніми дослідженнями вчених NASA, його поверхня схожа на басейн із пластиковими кульками. Нове відкриття сталося після того, як американська аерокосмічна адміністрація успішно зібрала зразки речовини астероїда апаратом OSIRIS-REx у жовтні 2020 року.

«Ми вважали, що Бенну схожий на скелю, але насправді всередині він майже порожній, ніби басейн із пластиковими кульками», — пояснив Кевін Волш, член наукової групи OSIRIS-REx з Південно-західного науково-дослідного інституту в Боулдері (штат Колорадо).

«Данурі»: перша міжпланетна місія Південної Кореї

У ніч із 4 на 5 серпня з космодрому на мисі Канаверал відбувся пуск ракети Falcon 9. Вона відправила до Місяця зонд «Данурі» — першу в історії міжпланетну місію Південної Кореї.

Розробка проєкту першої південнокорейської міжпланетної місії розпочалась у середині минулого десятиліття. Її метою є Місяць. Спочатку вона мала позначення KPLO (Korea Pathfinder Lunar Orbiter), але нещодавно отримала власне ім’я «Данурі», що можна перекласти як «насолоджуйтесь Місяцем».

Атмосфера Землі «закипіла» від виверження вулкана Тонга

Вчені отримали дивовижні кадри виверження підводного вулкана Тонга, відзняті з космосу. За даними супутника NASA, це виверження було одним із найпотужніших на планеті та викинуло високо в атмосферу таку величезну кількість водяної пари, що вона тимчасово нагріла поверхню Землі. Шлейф пари досяг висоти 53 км. Води в ньому було достатньо, щоб наповнити 58 тисяч олімпійських басейнів, що складає 10% вологи, яка взагалі присутня в атмосфері.

Червоний Місяць. Як Китай освоює супутник нашої планети (стаття)

Китайський підхід помітно відрізняється від дій більшості інших космічних гравців, що відправляли апарати до Місяця у межах спільних програм із вивчення Сонячної системи. Для Піднебесної природний супутник Землі є пріоритетною метою. За останні роки КНР відправила до нього п’ять дослідницьких апаратів із двома місяцеходами, один ретранслятор і два мікросупутники. Це більше, ніж загальна кількість «лунників», запущених за цей же період усіма іншими країнами, разом узятими. Й найближчим часом цей перелік буде лише поповнюватися. Тож саме час поговорити про те, як КНР планомірно підкорює Місяць, та про її плани на найближче майбутнє.

Читайте у попередньому дайджесті: Школярі надрукували будинок, що вміститься в ракету Starship, а астрономи знайшли пояснення відсутності кілець у Юпітера: дайджест новин