NASA та приватні компанії запевняють, що заміну МКС запустять вчасно

Заміна МКС у вигляді комерційних орбітальних станцій буде готова вчасно. У цьому запевнили представники NASA, Axiom Space, Sierra Space та Nanoracks. У Northrop Grumman заявляють, що все буде залежати від ринку.

Заміна МКС — космічна станція Starlab
Станція Starlab, що може замінити МКС. Джерело: Nanoracks

Заміна МКС буде запущена вчасно

На тлі погроз росії вийти з проєкту Міжнародної космічної станції посилилися побоювання, що запланована заміна їй у вигляді приватних орбітальних проєктів не буде вчасно запущена у космос. Принаймні у NASA сподіваються не залишитися без цього партнера після 2024 року.

Наявні плани передбачають реалізацію цілих чотирьох проєктів до 2030 року, а в ідеалі — вже наприкінці 2020-х. Однак ще восени минулого року Офіс генерального інспектора NASA (OIG) назвав чинні плани нереалістичними та заявив, що комерційні станції будуть готові значно пізніше 2030 року. Консультативна група NASA з аерокосмічної безпеки (ASAP) висловила ті самі побоювання.

Однак 27 липня під час дискусії, присвяченої розвитку МКС, і NASA, і приватні компанії висловили свою впевненість у тому, що всі проєкти будуть реалізовані вчасно. Для цього аерокосмічна адміністрація реалізує комплекс заходів під назвою Commercial Low Earth Orbit Destinations (CLD). За словами менеджерки цієї програми Анджели Харт, усі компанії-учасниці стабільно розвиваються, тож хвилюватися не варто.

Вона припустила, що OIG та ASAP помиляються, оскільки базують свої оцінки на строках реалізації вже наявних станцій. А нові проєкти базуватимуться на сучасних конструкціях та проєктуватися більш мотивованими колективами.

Комерційні компанії та їхні проєкти

Першим має бути реалізований проєкт Axiom Space, який передбачає дооснащення МКС комерційними модулями. По суті, він є перехідним етапом, який дозволить ефективно використовувати наявну станцію, поки до запуску готуються три інші. Крістіан Маендр, виконавчий директор цієї компанії, заявив, що вони спроможні запустити два нових відсіки на МКС уже 2024 року, але не впевнені, що станція готова їх прийняти.

З оптимізмом дивиться на перспективи й президент Sierra Space Джанет Каванді. Разом із Blue Origin вони розробляють станцію Orbital Reef, що складатиметься з надувних модулів, виробництво яких відбувається прямо зараз. Перші з них мають опинитися на орбіті у 2027 році.

Оптимістично налаштована й Амела Вільсон з Nanoracks. Ця компанія розробляє орбітальну станцію Starlab. За її словами, нема про що хвилюватися.

Єдиним, хто на зустрічі висловив обережний скептицизм, був Рік Мастраккіо, директор зі стратегії та розвитку бізнесу Northrop Grumman. За його словами, заміна МКС до того, як вона буде виведена з експлуатації — це реально. Але багато чого буде залежати від ринку.