Axiom Space побудує комерційний модуль для МКС

Космічні технології

NASA обрало аерокосмічний стартап Axiom Space для будівництва першого житлового комерційного модуля для МКС. Про це йдеться у пресрелізі, опублікованому на сайті агентства.

Фотографія МКС, зроблена з борту космічного корабля “Союз МС-10”. Джерело: Роскосмос/NASA

Модуль Axiom буде пристикований до переднього порту сполучного вузла Node 2, що належить NASA. Він буде використовуватися для проведення експериментів, розробки нових технологій, а також як місце проживання комерційних астронавтів. Відповідно до вимог NASA, термін експлуатації модуля повинен становити не менше 5 років з можливістю його продовження ще на 2 роки. Запуск заплановано на другу половину 2024 року.

Угода з Axiom була укладена у рамках програми NextSTEP-2. Її мета – стимулювання інтересу приватних компаній до МКС та створення орбітальної економіки. Передбачається, що за Axiom контракти створення модулів для МКС отримають інші компанії. В результаті, станція матиме повноцінний приватний сегмент. Після того, як країни-учасниці ухвалять рішення затопити МКС, приватний сегмент від’єднається від неї та продовжить існування у вигляді окремої станції.

Axiom Space була заснована у 2016 р. У штаті компанії працює ряд колишніх співробітників і астронавтів NASA, включаючи Чарльза Болдена, який колись обіймав посаду адміністратора агентства. Крім того, Axiom підтримує зв’язки з Boeing, Thales Alenia Space, Maxar Technologies та Intuitive Machines.

Варто зазначити, що в той час як, пресреліз NASA містить згадку лише про один модуль, у самій Axiom говорять про бажання поставити відразу чотири модулі для МКС: житловий, лабораторно-виробничий, вузловий, а також додатковий відсік з великим куполом, призначеним для спостережень Землі.