Parker Solar Probe завершив першу орбіту

19 січня 2019 р. міжпланетний апарат Parker Solar Probe (PSP) пройшов афелій — найвіддаленішу від Сонця точку орбіти. Таким чином, він завершив першу із 24 запланованих наукових орбіт. В цей час автоматичний розвідник знову наближається до Сонця та пройде свій другий перигелій 4 квітня.

Концепт Parker Solar Probe. Джерело: Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory

У рамках підготовки до наступного зближення із Сонцем фахівці почали завантажувати в бортовий комп’ютер PSP оновлені навігаційні дані та пакети команд. Крім того, зонд все ще продовжує ретрансляцію даних, зібраних під час першого перигелію. Наразі він передав на Землю 17 Гбіт інформації. Очікується, що цей процес завершиться до квітня.

Під час наступного перигелію PSP пройде на відстані 24,1 млн км від Сонця, рухаючись із геліоцентричною швидкістю 95 км/с. Його теплозахисний екран нагрівається до температури 435 °C. До кінця 2019 року апарат завершить ще один виток навколо Сонця. У грудні він здійснить гравітаційний маневр поблизу Венери, що дозволить зменшити перигелій орбіти до 18,7 млн ​​км.

У наступні роки PSP виконає ще п’ять гравітаційних маневрів у Венери. Завдяки їм до грудня 2024 року він повинен буде вийти на фінальну 88-денну орбіту з перигелієм, розташованим на відстані всього 6,2 млн км від сонячної поверхні. У момент його проходження теплозахисний екран зонда розігріватиметься до температури 1370°C. Очікується, що апарат зможе витримати як мінімум три подібні тісні зближення зі світилом, перш ніж потужне випромінювання останнього виведе з ладу бортове обладнання.

За матеріалами: https://blogs.nasa.gov