Обрана перша рослина для вирощування на Марсі

Під час підкорення Марсу майбутнім колоністам доведеться самотужки дбати про своє виживання. Тому вирощування сільськогосподарських культур буде основною частиною вирішення проблем із харчуванням. Суворі умови виживання на Червоній планеті були навіть показані у фільмі «Марсіанин» із Меттом Деймоном у головній ролі. Вирощування картоплі здається неможливим та фантастичним, але експерименти NASA підтверджують, що ґрунт Червоної планети теоретично підходить для вирощування зернових культур.

Рослини редьки
Рослини редьки, вирощені в схожому на марсіанський ґрунт, із люцерною у якості добрива

Але не все так просто. Пісок і пил Марсу не тільки позбавлені органічних речовин і корисних мікробів, вони також сповнені солей і мінералів, які згубні для рослин. Нове дослідження пропонує вирішення проблеми харчування посадкою люцерни. Дослідники визначили, що ця кормова культура здатна вижити у твердому вулканічному ґрунті.

Вчені виявили, що люцерна здатна рости у вулканічному ґрунті, подібному до того, що вкриває Марс, без будь-яких додаткових добрив. Звичайно, вона не їстівна, але її можна використовувати як добриво для вирощування таких харчових продуктів, як ріпа, редис та салат – ці рослини не вимагають особливого догляду, швидко ростуть і не потребують великої кількості води.

Фермерство на Марсі
Фермерство на Марсі: обробка базальтового ґрунту реголіту та імітаторів солоної води підтримує зростання рослин. Фото: Plos

«Низький вміст поживних речовин у марсіанському ґрунті та висока солоність води роблять його непридатним для безпосереднього використання для вирощування харчових культур на Марсі. Тому важливо розробити стратегії щодо збільшення вмісту поживних речовин у марсіанському ґрунті та опріснення солоної води для довгострокових місій», — пишуть дослідники у своїй статті.

Хоча ріпа, редис та салат не потребують великої кількості води, поливати їх все одно потрібно. Їм необхідна саме прісна вода. На Марсі існують поклади замерзлого льоду, який за дослідженнями солоний. Тому вчені пропонують оброблювати марсіанську солону воду бактеріями, а потім відфільтровувати через вулканічну породу. В результаті можна отримати прісну воду, яка необхідна для росту рослин.

Раніше ми розповідали про маленьких колонізаторів Місяця та Марсу.

За матеріалами Plos

Тільки цікаві новини та факти у нашому Telegram-каналі!