NASA завершила фокусування телескопа James Webb

Космічний телескоп James Webb (JWST) успішно завершив процес вирівнювання. Тести показали, що кожен із його чотирьох наукових інструментів здатний робити добре сфокусовані знімки. Завдяки цьому команда місії ухвалила одностайне рішення перейти до фази введення телескопа в експлуатацію. Цей процес займе майже два місяці, після чого JWST розпочне виконання своєї наукової програми.

Тестовые снимки James Webb
Тестові знімки, зроблені інструментами телескопа James Webb після завершення фокусування. Джерело: NASA/STScI

Як підтвердження свого успіху фахівці групи супроводу місії опублікували серію зроблених JWST знімків. Вирівняне головне дзеркало телескопа тепер спрямовує повністю сфокусоване світло у кожен із його чотирьох наукових інструментів. За словами інженерів, якість недавніх зроблених ними тестових зображень перевершує всі очікування. Фактично деталізація знімків телескопа досягла теоретично можливої ​​межі, яка визначається розміром його головного та вторинного дзеркал.

Тепер команда місії переходить до фінального етапу підготовки телескопа. У його процесі кожен з наукових інструментів обсерваторії, що є набором найскладніших детекторів, лінз і фільтрів, пройде ретельне налаштування. Це дозволить підтвердити характеристики приладів та підготувати їх до початку регулярних наукових спостережень.

Також варто зазначити, що, попри завершення юстування телескопа, інженери планують виконати кілька додаткових операцій. Так, JWST буде спрямований на різні ділянки неба, що призведе до зміни кількості сонячного випромінювання, яке потрапляє на нього. Це має підтвердити термостабільність обсерваторії за зміни мети спостережень. Крім того, кожні два дні інженери перевірятимуть рівень вирівнювання сегментів головного дзеркала телескопа і, за необхідності, вносити корективи.

Ви також можете почитати про те, як James Webb став одним із найхолодніших об’єктів Всесвіту.

За матеріалами https://blogs.nasa.gov