Завершений ключовий етап вирівнювання дзеркала James Webb

16 березня представники NASA підбили попередні підсумки операції з вирівнювання сегментів основного дзеркала космічного телескопа James Webb (JWST). За їхніми словами, проведені тести показали, що показники оптичних систем апарата не лише відповідають очікуванням, а й перевершують їх. Це відкриває шлях до початку виконання насиченої наукової програми місії.

JWST був запущений у грудні 2021 року. Апарат успішно розгорнув свій сонцезахисний екран та головне дзеркало, після чого розпочався процес юстування його вісімнадцяти сегментів. Інженери вносили мікроскопічні зміни у положення цих сегментів, щоб домогтися поєднання світлових потоків.

Знімок зорі J17554042+6551277, зроблений телескопом James Webb. Джерело: NASA/STScI

Операція завершилася успіхом. На підтвердження цього фахівці місії показали тестовий знімок JWST. У його центрі розташована зоря J17554042+6551277. Метою знімкування була перевірка можливості фокусування телескопа.

Характерні яскраві промені, що тягнуться від J17554042+6551277, — це оптичний ефект, який виникає через дифракцію світлового потоку на розтяжках, що підтримують вторинне дзеркало телескопа. Цікаво, що завдяки чутливості JWST на фото потрапили фонові галактики.

Упродовж наступних шести тижнів інженери продовжуватимуть налаштування оптичної системи JWST. Цю роботу планується завершити до травня. Потім настане двомісячний період калібрування наукових інструментів обсерваторії. Після його завершення JWST зможе приступити до регулярних наукових спостережень.

Раніше ми писали, як обсерваторія Gaia сфотографувала JWST.