NASA відновлює зв’язок з CAPSTONE після раптового від’єднання

6 липня увечері NASA оголосила, що команда відновила втрачений зв’язок із CAPSTONE. Зв’язок із космічним апаратом був ненадовго втрачений після відокремлення від платформи Lunar Photon перед початком маневру до відправлення до Місяця.

Місія CAPSTONE
Місія CAPSTONE стартувала 28 червня 2022 року. Супутниковий прискорювач Photon від Rocket Lab доставить космічний апарат до Місяця. Зображення: NASA

CAPSTONE — перша місія у межах програми NASA Artemis, яка спрямована на повернення людей на Місяць. NASA планує побудувати нову космічну станцію на орбіті нашого супутника. Але ця орбіта є унікальною — це особливо подовжений шлях, який ніколи раніше не використовувався. CAPSTONE має стати дослідником нових рубежів. Коли космічний корабель буде виведений на цю орбіту, він надасть аерокосмічній адміністрації певний досвід, перш ніж вона розпочне будівництво своєї орбітальної станції.

Причина втрати зв’язку

Апарат CAPSTONE за розмірами не більше мікрохвильовки. Стартував він із Нової Зеландії 28 червня на невеликій ракеті Electron від компанії Rocket Lab. Для надання CAPSTONE імпульсу до Місяця Rocket Lab використала спеціальний прискорювач під назвою Photon, який залишався прикріпленим до супутника після першого запуску та періодично піднімав орбіту апарата.

CAPSTONE
Художнє зображення CAPSTONE на орбіті Місяця. Авторство: NASA/Daniel Rutter

CAPSTONE від’єднався від Photon 4 липня. Перші 11 годин після відокремлення він, здавалося, працював нормально. CAPSTONE розгорнув свої сонячні панелі та почав заряджати бортові батареї. Але, за даними NASA, у космічного корабля виникли проблеми зі зв’язком, коли він під’єднався до іншої антени в мережі Deep Space Network. Це була антена в Голдстоуні, Каліфорнія. Advanced Space пояснили причину проблеми «аномалією» в комунікаційній підсистемі. У результаті маневр коригування до Місяця, запланований на 5 липня, був відкладений, поки команда намагалася відновити контакт із космічним кораблем.

Відновлення контакту

Коли CAPSTONE відновив контакт, команда місії змогла визначити положення та швидкість космічного корабля у просторі. Наразі CAPSTONE перебуває приблизно у 285 тис. км від Землі. Інженери також змогли стабілізувати космічний апарат і робили все можливе, щоб владнати проблему зв’язку. Коли NASA буде впевнена у повній працездатності космічного апарата, його нарешті відправлять до Місяця.

«Команда CAPSTONE працювала цілодобово, щоб підтримати цю важливу місію», — пише Advanced Space у своєму поясненні.

Нагадаємо, що раніше ми повідомляли про підготовку до запуску сонячного вітрильника NASA.

Приєднуйтесь: https://t.me/ ustmagazine