На Землю падає «мертвий» супутник NASA: підрахований ризик для людей

Знятий з експлуатації космічний апарат NASA Reuven Ramaty High Energy Solar Spectroscopic Imager (RHESSI) сьогодні, 19 квітня, увійде в щільні шари атмосфери Землі. Хоча очікується, що більша частина апарата згорить, коли він увійде в атмосферу на високій швидкості, деякі частини супутника вагою 300 кг, ймовірно, переживуть спуск та впадуть на поверхню, повідомляє NASA.

Деякі частини супутника вагою 300 кілограмів, ймовірно, переживуть спуск та впадуть на поверхню
Деякі частини супутника вагою 300 кг, ймовірно, переживуть спуск та впадуть на поверхню. Ілюстрація: Space.com

Але хороша новина полягає у тому, що ризик заподіяння шкоди людям на поверхні оцінюється як низький. Тобто ймовірність того, що тверді уламки впадуть на людей, становить приблизно 1 до 2467. NASA та Міністерство оборони США продовжуватимуть стежити за рухом космічного апарата та оновлюватимуть свої прогнози. Зона падіння поки невизначена, тому дані постійно оновлюються на офіційному сайті агентства.

Науковий вклад NASA RHESSI

RHESSI увійшов в експлуатацію 2002 року та працював до 2018-го, спостерігаючи за сонячними спалахами та викидами корональної маси Сонця з навколоземної орбіти. Його робота дозволила вченим більше дізнатися про фізичні принципи, що лежать в основі того, як відбуваються ці потужні спалахи енергії.

RHESSI
Космічний апарат NASA Reuven Ramaty High Energy Solar Spectroscopic Imager (RHESSI)

Діяльність орбітального приладу NASA включала отримання зображень високоенергетичних електронів, які переносять значну частину енергії, що виділяється під час сонячних спалахів. Використовуючи спектрометр, RHESSI стала першою в історії місією, яка записала зображення гамма-випромінювання та високоенергетичні рентгенівські зображення сонячних спалахів. Зібрані дані виявили дивовижні варіації розмірів спалахів, які можуть варіюватися від крихітних до масивних суперспалахів.

Місія RHESSI також допомогла покращити вимірювання форми Сонця та продемонструвала, що земні спалахи гамма-випромінювання, описані NASA як спалахи гамма-променів, що випромінюються високо в атмосфері Землі та відбуваються над деякими грозами, трапляються частіше, ніж вважалося раніше.

Агенція вимкнула RHESSI 2018 року після того, як виявилося, що підтримувати зв’язок із ним стало важко. Останні п’ять років «мертвий» космічний апарат спускався зі своєї орбіти, а тепер його місія назавжди завершиться у яскравому полум’ї.

Раніше ми повідомляли про те, як український супутник EOS SAT-1 надіслав селфі з космосу.

Як у ранній Сонячній системі були розподілені метали