На Землю упав супутник після 38 років у космосі

Супутник NASA Earth Radiation Satellite (ERBS) повернувся на Землю цими вихідними після майже чотирьох десятиліть у космосі. Міністерство оборони підтвердило, що супутник вагою 2450 кг згорів над Беринговим морем. Про це повідомляє NASA.

NASA Earth Radiation Budget Satellite
8 січня 2023 року був виведений з експлуатації супутник NASA Earth Radiation Budget Satellite. Зображення: NASA

ERBS працював на орбіті Землі з 1984 року. Його вивів трагічно відомий Space Shuttle Challenger. За свої 38 років на орбіті, з яких 21 рік ERBS працював, супутник зробив вагомий внесок у науку про клімат і погоду.

Очікуваний термін служби супутника становив всього два роки. Але він перевищив цю позначку. «Упродовж 21 року роботи на орбіті ERBS активно досліджував, як Земля поглинає та випромінює енергію від Сонця, і проводив вимірювання стратосферного озону, водяної пари, діоксиду азоту та аерозолів», — повідомили в NASA.

Невеликі космічні апарати, які повертаються на Землю, найчастіше руйнуються, не досягаючи поверхні. NASA очікувала, що більша частина важкого ERBS згорить. Траєкторія повернення над водоймою означала, що деякі частини супутника могли витримати тертя об атмосферу. Тому все, що могло залишитись від апарата, швидше за все, безпечно впало у море.

Раніше ми повідомляли про те, як cекретний російський супутник зійшов з орбіти через 19 днів після запуску.