Місія Psyche перейшла до фінальної фази

NASA повідомила про перехід місії Psyche до фази D (Phase D), яка стане фінальною для проєкту. У межах цього останнього етапу компоненти міжпланетного зонда будуть доставлені в Лабораторію реактивного руху (JPL NASA), що відповідає за реалізацію місії. Фахівці JPL розпочнуть їхнє тестування та складання апарата. Після цього Psyche переправлять у Космічний центр ім. Кеннеді, де його почнуть готувати до запуску.

Станція Psyche (концепт). Джерело: NASA/JPL-Caltech/ASU

Psyche вирушить у космос у серпні 2022 року. Для його запуску буде залучена ракета Falcon Heavy. У травні 2023 року апарат здійснить гравітаційний маневр в околицях Марса, який дасть йому змогу 31 січня 2026 року вийти на орбіту навколо астероїда Психея (16 Psyche) — головної мети місії.

Психея являє собою один із найбільших об’єктів Головного астероїдного поясу. Вона складається переважно з металів (заліза та нікелю) і, на думку вчених, може бути уламком ядра протопланети, знищеної під час масштабного зіткнення на зорі еволюції Сонячної системи. Psyche повинен буде провести детальне вивчення астероїда й підтвердити або спростувати цю гіпотезу.

Для виконання своїх наукових завдань апарат отримав набір із чотирьох інструментів, що включає мультиспектральну камеру, нейтронний і гамма-спектрометри, а також магнітометр. Додатково під час польоту зонд випробовуватиме експериментальну технологію лазерного зв’язку.

Разом із Psyche в космос вирушать кілька «попутників» — зокрема, пара зондів Janus, призначених для дослідження подвійних астероїдів (175706) 1996 FG3 і (35107) 1991 VH. Ще одне місце спочатку було віддано під місію EscaPADE, яка мала вивчати марсіанську атмосферу. Але нещодавно її виключили з пускового маніфесту Falcon Heavy, і наразі NASA зайнята пошуками її заміни.