Дивний шматок скелі на Марсі може бути метеоритом

Завжди приємно, коли марсохід NASA знаходить щось цікаве на поверхні Червоної планети. Іноді це уламки від космічного корабля або каміння, схоже на котика. Команда марсохода Curiosity сушить голову над дивним шматочком сірої скелі, яка виділяється серед інших камінців на поверхні. Це цілком може бути метеорит.

Curiosity
Круглий сірий камінь на цьому знімку марсохода Curiosity, зробленому 9 січня 2023 року, може бути метеоритом. Фото: NASA/JPL-Caltech/MSSS

Curiosity наразі досліджує кратер Гейла, піднімаючись на схили його величезної центральної гори Шарп. Однією з областей інтересу є геологічне утворення під назвою Маркерна смуга, походження якої залишається невідомим. Таємничий камінець з іншого світу був знайдений саме під нею.

Марс має довгу історію бомбардування каменями з космосу. Посадковий модуль NASA InSight, який припинив роботу напередодні Нового року, навіть вловив звуки зіткнення метеоритів під час своєї місії.

У 2016 році NASA дослідила об’єкт під назвою Egg Rock, знайдений Curiosity. Egg Rock — це залізний метеорит, який спочатку міг бути частиною ядра астероїда. Вчених цікавить, як саме марсіанське середовище впливає на залізні метеорити та як це порівнюється із земними умовами.

Curiosity перебуває на Марсі вже понад 10 років, але його пам’ятки ніколи не старіють. Таємнича скеля — це лише останній шматочок візуальної інтриги з дивовижної планети.

Раніше ми повідомляли про те, що невловимий елемент виявлений у рідкісному марсіанському метеориті.