Curiosity влаштував «геологічне свято» для вчених: фото

У міру свого просування до висохлої дельти річки в кратері Єзеро марсохід NASA Perseverance зустрічає багато цікавих речей. Минулого тижня колісний робот знайшов сміття, що залишилося після посадки на Марс. На тлі таких цікавих подій ми якось забули про його «старшого брата» — Curiosity. Марсохід-ветеран наразі досліджує іншу зону в кратері Гейла, де йому відкриваються захопливі краєвиди.

Пейзажний вид сульфатоносної області
Краєвид сульфатоносної області, знятої Curiosity. Фото: NASA

21 червня NASA опублікувала серію зображень, що показують неймовірний краєвид, який відкрився Curiosity біля підніжжя гори Шарп — великого центрального пагорба у кратері. Перебуваючи у цьому районі, Curiosity прагне краще зрозуміти, яким чином існувала вода на Марсі в минулому і чи могло в ній існувати мікробне життя.

Глина та сульфати

Перехідна зона розташована між двома областями — глинистими та тими, що містять сульфати. Склад вказує на різні види корисних копалин, виявлених у кожному регіоні. NASA вже охарактеризувала цю зону як цікаву з наукового погляду. Аерокосмічна адміністрація також заявила, що знахідка свідчить про серйозну зміну клімату Марса мільярди років тому.

Панорама Марсу
Curiosity створив цю 360-градусну панораму, використовуючи 133 зображення, зроблені 22 травня 2022 року, коли він переміщався між багатими на глину та сульфати районами Марса. Фото: NASA

Глинисті мінерали можна простежити до стародавніх озер та струмків. Тепер, коли Curiosity перебуває вище біля підніжжя гори Шарп, ландшафт поступово змінюється.

Геологічне свято

«У міру підйому ми більше не зустрічаємо озерних відкладень, які роками бачили біля підніжжя гори Шарп. Натомість нам трапляється безліч свідчень сухого клімату на Марсі, таких як дюни, навколо яких іноді текли струмки. Це велика відмінність від озер, які існували, можливо, мільйони років тому», — говорить вчений проєкту Curiosity Ешвін Васавада.

Крупний план «шаруватих, лускатих» скель
Curiosity відобразив великим планом шаруваті, лускаті скелі, що натякають на водне минуле кратера Гейла. Фото: NASA

NASA заявила, що пагорби у цьому районі, ймовірно, утворилися з піщаних дюн, які затверділи у скелю. Марсохід помітив шарувате, лускате каміння, на вигляд як стоси зламаного вафельного печива. Ці неймовірні утворення могли виникнути через дію води у стародавньому руслі річки чи ставка. Для вчених такі відкриття є справжнім геологічним святом.

Нагадаємо, що раніше NASA вжила екстрених заходів щодо порятунку коліс Curiosity.