Астрономи збільшили кількість майбутніх «зоряних контактів» Сонця

Публікація другої частини каталогу даних Gaia надала значного імпульсу дослідженням, пов’язаним з обчисленням дистанцій прольотів Сонця іншими зоряними тілами. Використовуючи оновлені дані, група іспанських астрономів розрахувала, що через 1,3 млн років помаранчевий карлик Gliese 710 наблизиться до Сонця навіть на меншу відстань, ніж вважалося раніше.

Джерело: NASA

Інша група вчених з Інституту астрономії Товариства Макса Планка скористалася каталогами Gaia для куди більш масштабного дослідження. Вони виконали розрахунок зміни положень 7,2 млн прилеглих зір протягом наступних 15 млн років. З’ясувалося, що за цей час 694 світила зблизяться із Сонцем менш ніж на 5 парсек (16,2 світлового року). З 50-відсотковою вірогідністю 26 із них пройдуть на відстані менше ніж 1 парсек (3,26 світлового року), а 7 — на відстані менше ніж 0,5 парсека (1,62 світлового року) від центру Сонячної системи.

Зближення Сонця з іншими зорями. Джерело: hi-news.ru

Водночас жодна з цих зір не наблизиться до Сонця настільки ж близько, як Gliese 710. Розрахунок орбіти цієї зорі засвідчив, що з імовірністю в 95% вона пролетить від нас на відстані менше ніж 17 тис. а.о.

Астрономи особливо підкреслюють, що їхньому дослідженню поки що далеко до отримання статусу всеосяжного. Вивчена вибірка становить лише малу частку від реальної кількості світил в околицях Сонця. Попри всю технологічну досконалість Gaia, телескоп має низку спостережних обмежень: дані його каталогів містять інформацію лише про зорі, що мають масу від 0,5 до 1,3 сонячної. За підрахунками астрономів, вони охопили не більше 15% від усіх майбутніх у найближчі кілька мільйонів років зближень Сонця з іншими зореподібними об’єктами Чумацького Шляху.

За матеріалами http://www.skyandtelescope.com