Астрономи виявили зорі, що видавали себе за екзопланети

Команда дослідників з Массачусетського технологічного університету (MIT) виявила, що кілька об’єктів, які раніше вважалися екзопланетами, насправді є невеликими зорями. Про це йдеться у статті, опублікованій у нещодавньому випуску журналу Astronomical Journal.

Екзопланети в уявленні художника. Джерело: NASA

Об’єкти, про які йдеться, мають позначення Kepler-854b, Kepler-840b та Kepler-699b. Їх знайшли за допомогою транзитного методу, що заснований на виявленні регулярних змін блиску зорі, викликаних проходженнями невидимих ​​компаньйонів на тлі її диска. Перевага цього методу полягає у його наочності та можливості надалі досліджувати атмосферу тіла (якщо вона у нього є). Недоліком є ​​те, що він не дозволяє визначити масу об’єкта, що ускладнює його подальшу класифікацію.

Під час одного з досліджень астрономи з MIT виявили, що об’єкт, який раніше вважався екзопланетою, просто занадто великий, щоб бути нею. Після цього вони виконали повну повторну перевірку всіх відомих транзитних планет, потім уточнили характеристики їхніх батьківських зір, а згодом провели переоцінку їхніх радіусів.

Пошуки завершились успіхом. Астрономам вдалося виявити кілька підозрілих об’єктів. Так, виявилося, що радіуси екзопланет Kepler-854b, Kepler-840b та Kepler-699b від двох до чотирьох разів перевершують радіус Юпітера. Це дуже великі значення для екзопланет.

За словами вчених, насправді ці об’єкти, швидше за все, є невеликими зорями. Також астрономам вдалося знайти ще одне підозріле тіло, відоме під позначенням Kepler-747b. Його радіус у 1,8 раза перевершує радіус Юпітера, що поміщає його на самий кордон між екзопланетами та зорями.

Раніше ми розповідали, як наземна обсерваторія підтвердила існування планети-«татуїна».