Звільніть місце: NASA вдвічі скоротила екіпаж місії Crew-9 для порятунку астронавтів, які застрягли на МКС

NASA повідомила про рішення скоротити екіпаж місії Crew-9. Він зменшиться з чотирьох до двох осіб. Це необхідно для того, щоб звільнити місце для застряглих на МКС астронавтів Бутча Вілмора та Суніти Вільямс.

Астронавт Нік Гейг і астронавт Олександр Горбунов. Джерело: NASA

Спочатку екіпаж місії Crew-9 мав такий вигляд. Командиром екіпажу була призначена астронавтка Зена Кардман, пілотом — Нік Гейг. Астронавтка Стефані Вілсон і космонавт «Роскосмосу» Олексій Горбунов виконували обов’язки фахівців місії.

Однак усе змінила ситуація зі Starliner. Після того як NASA визнала, що повертати астронавтів Баррі Вілмора та Суніту Вільямс на борту корабля Boeing занадто небезпечно, їм довелося шукати якийсь інший транспорт для повернення на Землю. Вибір припав на місію Crew-9. Основне питання полягало в тому, кому з членів екіпажу доведеться пожертвувати своїми місцями заради Вілмора та Вільямс.

У підсумку NASA зробила ставку на досвід. З чотирьох учасників місії Crew-9 лише Нік Гейг уже бував у космосі, і при цьому він краще за всіх знає російську мову. Гейг літав до МКС на борту корабля «Союз». Щоправда, він дістався до станції лише з другої спроби. Перший політ Гейга завершився достроково через аварію ракети-носія. Саме тому Гейга було перепризначено командиром Crew-9, тоді як Зена Кардман і Стефані Вілсон залишаться на Землі. Згідно з пресрелізом NASA, у майбутньому, вони отримають призначення в інші місії.

Що стосується Олексія Горбунова, то NASA все ще дотримується угоди з «Роскосмосом» про обмін місць на космічних кораблях. Американські астронавти, як і раніше, літають на МКС на борту «Союзів», тоді як космонавти «Роскосмосу» періодично отримують місця на Crew Dragon. Наприклад, у вересні Дон Петтіт полетить на МКС на кораблі «Союз МС-26», тоді як Трейсі Дайсон повернеться на борту «Союз МС-25».

Безумовно, NASA зазнає сильної критики за те, що вона все ще здійснює таку кооперацію з країною-агресором. Але в організації мотивують свою позицію тим, що в умовах відсутності другого сертифікованого для пілотованих польотів американського космічного корабля їй необхідне підстрахування на випадок аварії Crew Dragon, яка гарантує збереження американської присутності на МКС. Тому вона і зберегла місце за Олексієм Горбуновим.

Наразі запуск Crew-9 заплановано на 24 вересня. Корабель повинен буде повернутися на Землю в лютому 2025 року.