Збій на James Webb заблокував дослідження Всесвіту

Найновіший, найпотужніший космічний телескоп James Webb оговтується після збою. Через виявлену несправність на борту були заблоковані усі заплановані наукові спостереження за Всесвітом. Співробітники місії витратили близько двох тижнів на боротьбу з пошкодженням, який трапився 7 грудня. Про інцидент стало відомо лише зараз, коли робота телескопа була повністю відновлена, повідомляють у NASA.

Космічний телескоп James Webb. Ілюстрація: Forbes

«Обсерваторія та інструменти в доброму стані, і їм нічого не загрожувало. Бортова система керування несправностями JWST спрацювала, як очікувалося, тому обладнання не постраждало», — написали представники NASA.

За даними NASA, проблеми почалися 7 грудня, коли в системі контролю орієнтації JWST, яка захищає обсерваторію від Сонця, стався збій програмного забезпечення. Він перевів телескоп у безпечний режим — стан, у якому космічний корабель вимикає несуттєві системи та перебуває в спокійному очікуванні, поки інженери виявлять та виправлять проблему. James Webb знаходився у безпечному режимі кілька днів. Нормальна робота відновилася у вівторок, 20 грудня, саме вчасно, щоб телескоп відзначив свою першу річницю в космосі.

Перша річниця

Цієї неділі, 25 грудня, James Webb відзначить перший рік у космосі. Хоча наукова діяльність обсерваторії розпочалась у липні, після того, як JWST витратив майже півроку на досягнення своєї точки спостереження, охолодження та калібрування приладів.

За останні 12 місяців із телескопом трапились кілька інцидентів. У травні зіткнення з мікрометеоритом пошкодило одне із дзеркал, а восени прилад середнього інфрачервоного діапазону обсерваторії (MIRI) ненадовго вийшов із ладу, що заблокувало одни з чотирьох режимів спостереження. Однак, нещодавня проблема схоже стала першою, яка призупинила всі наукові операції в обсерваторії. На щастя інженери вчасно виявили та виправили несправність і наукові роботи продовжились у звичному ритмі.

Раніше ми повідомляли про те, як на першому знімку James Webb знайдений прихований скарб.