Запуск двигунів Starship викликав пожежу на майданчику SpaceX Starbase

8 вересня під час випробування двигунів прототипу космічного корабля Starship виникла пожежа на майданчику SpaceX Starbase у Південному Техасі. Усі шість двигунів Raptor на кораблі SpaceX Ship 24 на короткий час контрольовано спалахнули. Випробування ознаменувало ще один крок до запуску космічного корабля, який планує здійснити перший в історії орбітальний тестовий політ програми Starship у найближчі місяці.

Прототип SpaceX Ship 24 Starship проводить випробування шести двигунів Raptor
Прототип SpaceX Ship 24 Starship проводить випробування шести двигунів Raptor на об’єкті Starbase у Південному Техасі 8 вересня 2022 року. Фото: SpaceX

Двигуни працювали лише кілька секунд. Але після їхнього вимкнення на території Starbase продовжувало горіти полум’я від високої температури, яке спричинило пожежу сухої трави навколо бази. Для запобіжних заходів була викликана місцева пожежна служба. Вогонь був швидко приборканий. А саме випробовування двигунів визнали успішним. Це друге успішне випробування двигунів після 9 серпня, коли був проведений перший запуск.

Starship — це транспортна система наступного покоління SpaceX для далекого космосу. Він спроєктований таким чином, щоб доставляти людей і корисні вантажі на Місяць, Марс та у віддалені регіони Сонячної системи. Космічний корабель складається з двох частин, які можуть повторно використовуватись. Обидві частини оснащені потужними двигунами Raptor: перший ступінь під назвою Super Heavy і сам космічний корабель Starship. SpaceX готується до знакового орбітального польоту Starship, у якому візьмуть участь Ship 24 і Super Heavy, відомий як Booster 7.

Засновник і генеральний директор SpaceX Ілон Маск сказав, що Starship має потенціал відкрити небеса, зробивши колонізацію Марса та інші сміливі дослідницькі подвиги економічно доцільними. Якщо все піде за планом, корабель Starship висадить перших астронавтів NASA поблизу південного полюса Місяця в 2026 році.

Раніше ми повідомляли про те, як двигуни SpaceX Raptor порівняли з армією роботів-убивць.