З Каліфорнії до Флориди: NASA провела анбоксінг зонда для вивчення Європи

Співробітники Космічного центру ім. Кеннеді у Флориді дістали зонд Europa Clipper із захисного контейнера. Найближчим часом вони почнуть готувати його до майбутнього польоту.

Завдання та технічне влаштування Europa Clipper

Місія Europa Clipper була схвалена NASA у 2019 році. Апарат призначений для вивчення Європи — одного із супутників Юпітера, під крижаною поверхнею якого ховається величезний океан. Під час серії з майже півсотні близьких прольотів Europa Clipper повинен буде визначити його основні характеристики та дати базову оцінку придатності до життя.

Europa Clipper
Місія NASA, Europa Clipper в уявленні художника. Джерело: NASA

Для виконання цього завдання Europa Clipper оснастили набором із дев’яти наукових інструментів. Три з них (мас-спектрометр, аналізатор пилу та спектрограф) вивчатимуть вельми розріджену атмосферу Європи. Вона складається з частинок льоду й пилу, які вибиваються в космос під час ударів мікрометеоритів, а також водяної пари, джерелом якої, ймовірно, є гейзери, пов’язані з підповерхневим океаном.

Europa Clipper також детально картографує Європу за допомогою набору камер. Спектрометр із функцією візуалізації MISE допоможе скласти карту розподілу солей і органічних молекул на її поверхні. На борту зонда також є прилад, що фіксує теплове випромінювання. Він допоможе відшукати ділянки з гейзерами. А для того, щоб зазирнути під крижану оболонку супутника, Europa Clipper буде використовувати радар і магнітометр. Їхні дані допоможуть визначити товщину та солоність океану Європи.

Обличчя пластинки з посланням, встановленої на апарат Europa Clipper. Джерело: NASA/JPL-Caltech

Крім приладів, на борту Europa Clipper також розміщена меморіальна табличка з символічним посланням і чип. На ньому вигравіювані імена 2,6 млн людей, які взяли участь в ініціативі NASA «Послання в пляшці».

Переліт на мис Канаверал

Навесні цього року Europa Clipper завершив програму інтенсивних випробувань, які засвідчили його здатність витримати космічний переліт. Після показу пресі, апарат помістили в захисний контейнер і переправили за допомогою вантажного літака з Лабораторії реактивного руху в Каліфорнії до Флориди.

Вилучення зонда Europa Clipper з контейнера. Джерело: NASA/Kim Shiflett

Після завершення розпакування, інженери почнуть готувати апарат до майбутнього польоту. Вони встановлять на нього антену з високим коефіцієнтом посилення, сонячні батареї та заправлять.

Для запуску Europa Clipper буде використана ракета Falcon Heavy. Стартове вікно для польоту відкриється 10 жовтня 2024 року. Оскільки потужності ракети недостатньо, щоб безпосередньо відправити апарат до Європи, йому доведеться виконати кілька додаткових гравітаційних маневрів в околицях Марса та Землі для прискорення. Це дасть змогу Europa Clipper досягти Юпітера влітку 2030 року.