Готовий до науки: на апарат Europa Clipper встановили всі прилади

Інженери Лабораторії реактивного руху NASA завершили встановлення всіх наукових інструментів на апарат Europa Clipper. Найближчим часом вони розпочнуть тести, метою яких буде перевірка готовності земного посланця витримати умови космічного перельоту.

Наукова начинка Europa Clipper

Метою Europa Clipper є Європа — супутник Юпітера, під крижаною поверхнею якого ховається величезний океан. На думку багатьох учених, умови всередині нього можуть сприяти підтримці життя.

Під час своєї місії Europa Clipper повинен буде здійснити 49 близьких прольотів Європи. Зібрані під час них дані, допоможуть дізнатися більше про поверхню супутника й оцінити потенційну життєздатність його океану.

Для цього Europa Clipper отримав набір із дев’яти наукових інструментів. Три з них (мас-спектрометр, аналізатор пилу та спектрограф) вивчатимуть вельми розріджену атмосферу Європи. Вона складається з частинок льоду й пилу, які вибиваються в космос під час ударів мікрометеоритів, а також водяної пари, джерелом якої, ймовірно, є гейзери, пов’язані з підповерхневим океаном.

Europa Clipper також детально картографує Європу за допомогою набору камер. А спектрометр із функцією візуалізації MISE допоможе скласти карту розподілу солей і органічних молекул на її поверхні. На борту зонда також буде прилад, що фіксує теплове випромінювання. Він допоможе відшукати ділянки з гейзерами.

Підготовка апарата Europa Clipper до тестів. Джерело: NASA/JPL-Caltech

Для того, щоб зазирнути під крижану оболонку супутника, Europa Clipper використовуватиме радар і магнітометр. Їхні дані допоможуть визначити товщину та солоність океану Європи.

Дата запуску Europa Clipper

Тепер, коли Europa Clipper має всі наукові інструменти, фахівці розпочнуть наступний етап підготовки місії. Під час них вони проведуть Europa Clipper серію тестів, які мають засвідчити його готовність витримати космічний переліт.

Запуск місії заплановано на жовтень 2024 року, для нього буде залучена ракета Falcon Heavy. Прибуття Europa Clipper до Європи має відбутися 2030 року.

Ви також можете почитати про інший, вже запущений космічний апарат, під назвою JUICE, метою якого теж є Європа.