Ядро Місяця тверде, як у Землі

Астрономи проаналізували різноманітні дані, зібрані місячними місіями, та дійшли висновку, що наш природний супутник має в центрі ядро з твердого заліза, як і сама Земля. Воно оточене рідким зовнішнім ядром.

Ядро Місяця
Ядро Місяця. Джерело: spaceref.com

Тверде ядро Місяця

Французькі вчені з Університету Лазурного узбережжя та Сорбонни нещодавно заявили про виявлення нових доказів того, що Місяць, як і Земля, має тверде ядро. У своєму дослідженні, нещодавно опублікованому в журналі Nature, вони проаналізували велику кількість даних, зібраних різними місіями, та створили найточнішу на сьогодні модель внутрішньої будови природного супутника Землі.

Ще 2011 року NASA провела подібні дослідження, спираючись на сейсмографічні дані, зібрані місіями Apollo. Тоді моделювання показало, що Місяць має тверде ядро, діаметр якого складає 240 км. У новому дослідженні вчені взяли більше даних, але все одно отримали дуже близькі характеристики. Вони використали ці дані, щоб створити ймовірний профіль його внутрішньої частини, включаючи такі характеристики, як деформації, що виникають гравітаційну взаємодію з Землею, відстань до Землі, а також середню густину. Потім вони ввели всі свої дані у програму моделювання та запустили кілька сценаріїв, щоб побачити, який із них найкраще відповідає реальній картині.

На що схожі надра Місяця

Питання про те, що собою являють надра Місяця, непокоїть учених відтоді, як було точно встановлено, що магнітного поля у нього практично немає, а тектонічна активність припинилася мільярди років тому.

З огляду на це, деякі планетологи припускали, що процес розшарування місячних надр свого часу не зайшов так далеко, як на Землі. Тобто важкі елементи не встигли опинитись у центрі та сформувати ядро. Нова модель спростовує це, оскільки передбачає активне розшарування, яке тривало впродовж мільярдів років.

Відповідно до цих уявлень, у центрі Місяця — тверде залізне ядро, схоже на те, що є у Землі. Воно має діаметр 258 км, що значно менше за 1300 км у земного ядра. Його густина складає 7822 кг/м³, що приблизно стільки ж, скільки й у нашої планети.

Вище розташоване зовнішнє ядро, яке перебуває у рідкому стані. Воно являє собою шар завтовшки 362 км, що не так уже й багато. Схоже, що центр Місяця досі не зовсім «мертвий», але створити магнітне поле чи якусь значну сейсмічну активність він не здатний.