Випробування китайської ракети зняли з космосу

Космічні технології

7 вересня із космодрому Цзюцюань відбувся запуск твердопаливної суборбітальної ракети OS-X1. Під час 200-секундного польоту вона досягла висоти 200 км. Незабаром у мережі з’явилося відео випробування, зняте з висоти 535 км китайським супутником Jilin-1.

OS-X1 була побудована приватною китайською компанією OneSpace, заснованою у 2015 році мільйонером Шу Чангом. Ракета має довжину 10,2 м, діаметр 0,85 м і стартову вагу 8,1 т. Випробування стало другим для даного носія. Перший тест відбувся 17 травня цього року. Тоді ракета досягла висоти 40 км. Згідно з проєктною документацією, OS-X зможе виводити до 100 кг корисного навантаження на висоту до 800 км. Ракету планується використовувати для запуску експериментального обладнання та відпрацювання різних технологій. За словами Шу Чанга, OneSpace вже має ряд замовлень на OS-X від різних китайських клієнтів.

Але все ж таки, основна мета OneSpace – повноцінні орбітальні запуски. Компанія планує досягти цієї мети за допомогою носія OS-M1. Ракета буде здатна вивести 205 кг корисного навантаження на низьку 300-кілометрову навколоземну орбіту і до 73 кг на 800-кілометрову сонячно-синхронну орбіту.

Це вже другий суборбітальний тест здійснений китайським стартапом за останні дні. 5 вересня компанія I-Space успішно запустила ракету SQX-1Z. Подібна активність пов’язана з величезною конкуренцією, що склалася на китайському аерокосмічному ринку. За деякими оцінками, на сьогодні у країні діє понад 60 різних стартапів. Всі вони були відкриті після 2014 р., коли уряд Піднебесної дозволив приватним компаніям розробляти власні ракети-носії. Кожен з учасників китайських космічних перегонів усіма силами намагається обігнати конкурентів і зайняти поки що вільну нішу.

Запуск ракет OS-X1. Джерело: Wan Nan/Chongqing Daily China Daily

Наступне випробування приватної китайської ракети може відбутися вже у жовтні. Нещодавно компанія Landspace анонсувала намір здійснити запуск носія Zhuque-1 до кінця цього року. На відміну від недавніх тестів OS-X1 та SQX-1Z, цей запуск буде орбітальним. За заявою компанії, Zhuque-1 може вивести 300 кг корисного навантаження на 300-кілометрову навколоземну орбіту.

За матеріалами https://gbtimes.com