В околицях Сонця знайдена «гаряча» суперземля

Учасники проєкту CARMENES, метою якого є пошук світів у найближчих до Сонячної системи червоних карликів, повідомили про чергову знахідку. Їм вдалося виявити екзопланету, що обертається навколо зорі Gliese 486.

Основні характеристики Gliese 486b. Джерело: RenderArea

Gliese 486 розташована на відстані 26 світлових років від Землі. Вона приблизно на 1 млрд років старша за Сонце, у 2,5 раза менша і в 50 разів тьмяніша за нього. Що стосується екзопланети, яка отримала позначення Gliese 486, то її орбіта проходить на відстані 2,5 млн км від зорі. На один оберт їй потрібно всього 1,5 дня. Розрахунки показують, що рівноважна температура освітленого боку екопланети має становити, як мінімум, 430°C, що можна порівняти з Венерою.
За своїми фізичними характеристиками Gliese 486b являє собою суперземлю. Її радіус на 30%, а маса у 2,8 раза перевершують земну. Це означає, що середня щільність екзопланети порівнянна з середньою щільністю Землі та Венери. Найімовірніше, вона теж має металеве ядро.

Поверхня Gliese 486b в уявленні художника. Джерело: RenderArea

Оскільки Gliese 486b є транзитним тілом, це робить її вельми привабливою ціллю для телескопів наступного покоління. Вони зможуть відповісти на запитання, чи має цей світ атмосферу і, якщо так, визначити її хімічний склад.