Perseverance здійснив успішну посадку на Марс

Ровер Perseverance здійснив успішну посадку на Марс. Посадковий модуль місії Mars 2020 доправив його на дно 49-кілометрового кратера Єзеро в північній півкулі Червоної планети. Фахівці місії вже опублікували перше зображення, передане мобільною лабораторією з марсіанської поверхні.

Перше зображення, передане ровером Perseverance з марсіанської поверхні. Джерело: NASA/JPL-Caltech

Для посадки була використана система «небесний кран», раніше успішно випробувана під час місії Mars Science Laboratory. 1050-кілограмова мобільна лабораторія опустилася на поверхню за допомогою нейлонових тросів. Після цього піроболти перерізали троси, а спускальна платформа була відведена в бік за допомогою власних реактивних двигунів (вони ж гасили посадкову швидкість на фінальному етапі спуску).

Perseverance є найдосконалішим апаратом, який коли-небудь здійснював посадку на Марс. Він займеться астробіологічними дослідженнями та пошуком слідів, що вказують на населеність четвертої планети в минулому. Для цього марсохід отримав досить значний набір наукових інструментів. Крім того, разом із ним на марсіанську поверхню доправили дрон-вертоліт Ingenuity, який має продемонструвати можливість дослідження Червоної планети з використанням літальних апаратів важчих за повітря.

Команда місії Mars 2020 відзначає успішну посадку ровера Perseverance. Джерело: NASA/JPL-Caltech

Також на Perseverance покладено вкрай амбітне завдання з відбору найцікавіших з наукового погляду зразків марсіанського ґрунту. Для цього він оснащений комплектом із 43 капсул для зберігання проб. Після завершення своєї основної місії ровер вивантажить їх на поверхню планети. Вчені сподіваються, що в майбутньому ці капсули будуть підібрані та повернуті на Землю спеціалізованим міжпланетним апаратом, проєкт якого вже розробляє NASA спільно з ESA.

За матеріалами https://mars.nasa.gov