Розклад посадки Mars 2020

Сьогодні ввечері має відбутися одна з головних космічних подій цього року. Спускальний апарат місії Mars 2020, увійде в атмосферу Червоної планети і якщо все пройде за планом, через сім хвилин висадить на дно кратера Езеро ровер Perseverance — найскладнішу та найдорожчу мобільну лабораторію, яка коли-небудь досліджувала Марс.

Посадка Mars 2020 в уявленні художника. Джерело: NASA/JPL-Caltech

Основною метою ровера є астробіологічні дослідження та прямий пошук слідів, що вказують на придатність до життя Червоної планети в минулому. Також він займеться збором та підготовкою зразків ґрунту, які в майбутньому можуть бути повернуті на Землю спеціалізованим міжпланетним апаратом. Нарешті, разом із мобільною лабораторією на марсіанську поверхню буде доставлений експериментальний дрон-вертоліт. Він повинен продемонструвати можливість досліджень Марса з використанням літальних апаратів важчим за повітря.

Посадка транслюватиметься у прямому ефірі на сайті NASA та youtube-каналі аерокосмічної адміністрації. Розклад її основних моментів виглядає наступним чином (тут і далі вказаний київський час):

• 22:26 — від’єднання спускального апарата від перелітного модуля;
  • 22:36 — вхід спускального апарата в атмосферу;
  • 22:37 — теплозахисний екран Mars 2020 нагріється до максимального значення 1300 °C;
  • 22:40 — випуск гальмівного парашута;
  • 22:42 — відстріл парашута та активації системи «небесний кран»;
  • 22:43 — колеса Perseverance повинні торкнутися марсіанської поверхні.

Потрібно уточнити, що оскільки в цей час Марс та Земля знаходяться на відстані понад 200 млн км, ми дізнаватимемося про всі події із затримкою в 11 хвилин і 22 секунди. Відповідно, сигнал про роз’єднання буде отриманий о 22:38, про вхід в атмосферу — о 22:48, підтвердження посадки — о 22:55.