У США вимагають знищувати відпрацьовані супутники на низькій навколоземній орбіті

Американські супутники на низькій навколоземній орбіті, що давно вийшли з ладу, необхідно знищувати. З такою пропозицією виступила Федеральна комісія зі зв’язку США (FCC), запропонувавши проєкт, який дозволить очистити орбіту від космічного сміття. Проєкт, який був поданий 8 вересня, пропонує встановлювати «правило п’яти років» для утилізації супутників на низькій орбіті після завершення їхньої місії. Розпорядження буде розглянуте на відкритому засіданні 29 вересня.

FCC пропонують ввести правило «п’яти років»
FCC пропонують ввести «правило п’яти років» для низькоорбітальних супутників

Проєкт наказу FCC був опублікований того ж дня, коли Американський інститут аеронавтики та астронавтики (AIAA) опублікував посібник «Найкращі методи орбітальної безпеки супутників», розроблений у співпраці з Iridium, OneWeb і SpaceX. У документі описано кроки, які оператори супутників мають зробити під час розробки, запуску, експлуатації на орбіті та їхньої утилізації.

У разі ухвалення проєкту, у власників вимагатимуть утилізувати свої відпрацьовані супутники впродовж п’яти років після завершення їхньої місії шляхом поступового входження в атмосферу Землі. Правило стосуватиметься усіх супутників на низькій навколоземній орбіті, висота яких нижче 2000 км, а також супутників, запущених через два роки після прийняття наказу, і включатиме як супутники з ліцензією США, так і ті, що ліцензовані іншими юрисдикціями, але прагнуть отримати доступ до ринку Сполучених Штатів.

70% усіх занесених у каталог об’єктів знаходяться на низькій навколоземній орбіті (НОО), яка простягається до 2000 км над поверхнею Землі
70% усіх занесених у каталог об’єктів перебувають на низькій навколоземній орбіті (ННО), яка простягається до 2000 км над поверхнею Землі. Зображення: ESA

Раніше у FCC не було офіційного правила, яке б встановлювало кінцевий термін для виведення супутників з орбіти. У виданих ліцензіях була лише рекомендація щодо 25-річного терміну перебування супутників на орбіті. Останні 20 років орбіта виявилась насиченою відпрацьованими старими супутниками, які вже створюють потенційну небезпеку для майбутніх космічних місій. Тому наразі компанії, які зацікавлені в розвитку космічної галузі, почали бити на сполох, що такі терміни занадто довгі, а правила не надто суворі.

У 2020 році FCC вже відкладала розгляд подібного правила через контраргумент від Управління програм орбітального сміття NASA, яке зазначило, що скорочення терміну експлуатації з 25 років до 5 призведе до зменшення кількості орбітального сміття лише на 10% протягом 200 років, від чого значної користі не буде.

Раніше ми повідомляли про те, як Starlink пережили шквал зближень з уламками збитого росією супутника.

За матеріалами SpaceNews